The end is near - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu The end is near - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu

The end is near

Blijf op de hoogte en volg Marlous

12 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Zoals de titel al verraad, is dit alweer mijn allerlaatste blog.. Het is bijna tijd om naar huis te gaan!
Maar, voordat het zover is heb ik jullie eerst nog 2,5 week Bali en Thailand te vertellen.

Tweeënhalve week geleden kwamen we aan in Lovina. Een plaatsje bovenin Bali. Dit staat bekend om z'n zwarte strand. Het is heel vreemd om dat te zien, de zee en dan zwart strand. Dat klopt gewoon niet.. In Lovina hebben we de eerste avond lekker gegeten bij een restaurantje aan zee. De eigenaar bleek erg muzikaal en zo belanden we s avonds met gitaar, drumstel, een paar andere Indonesiers en een Nederlandse jongen op het strand om met z'n allen muziek te maken en te zingen. Hele leuke avond, heel bijzonder om de Indonesische cultuur van zo dichtbij mee te maken.
Na twee nachtjes Lovina was het tijd om naar onze eindbestemming op Bali te gaan, Sanur. Dit ligt niet ver van het vliegveld af aan het strand. We hebben hier dan ook nog even lekker van de zon genoten. In Sanur zijn we heerlijk uit eten geweest met mijn achternichtje Willemijn en haar vriend die toevallig ook nu op Bali waren. Heel leuk en ook gezellig om even iets bekends te zien!
Na Sanur was het tijd om Bali gedag te zeggen. Wel met pijn in ons hart, want het is een super leuk eiland! Tijd voor onze een na laatste vlucht, naar Bangkok.

We hadden van tevoren geen idee wat voor helse reis ons te wachten stond. De vliegreis ging gelukkig heel voorspoedig. Na alle nare dingen van de afgelopen weken is het wel prettig als je weer veilig met beide benen op de grond staat.
Hierna moesten we snel naar het centrum, om onze bustickets op te halen. We hadden deze geboekt bij een organisatie en gingen dezelfde avond nog met de nachtbus naar Krabi. Helaas deed de bus van het vliegveld naar het centrum er uuuuuuren over, waardoor we uiteindelijk halsoverkop zijn uitgestapt, een taxi naar het busstation hebben genomen waar het meisje van de reisorganisatie ons op stond te wachten met al onze tickets. Meteen door de bus in en op naar Krabi.
Hier kwamen we de volgende ochtend rond 8:00 uur aan. We konden meteen onze boottickets kopen en de taxi in naar de haven. Hier de boot op, op naar Koh Phi Phi, onze eindbestemming. Na ruim 24 uur reizen waren we er dan eindelijk!
En Phi Phi was de moeite waard! We zijn hier helaas maar een nachtje geweest, maar hebben wel een boottocht naar diverse baaitjes gemaakt. Een daarvan was Maya Bay. Hier is de film The Beach opgenomen. Super mooi plekje, maar helaas wel beetje verpest door alle toeristen en boten die er af en aan varen. Onze boot kon hier helaas niet komen, waardoor we eerst een touwladder op moesten klimmen de rotsen op, om vervolgens door een bosje bij Maya Bay uit te komen. Best een hele klim haha!
Na Phi Phi was het tijd voor Koh Tao. Maar eerst nog een nachtje Krabi, om de vroege boot te kunnen pakken. In Krabi hebben we de nightmarket nog kunnen meepakken. Super leuk, allemaal marktkraampjes met leuke spulletjes en lekker eten (heerlijke sushi!!!).
De volgende ochtend was het al vroeg tijd om naar Koh Tao te vertrekken. Hier kwamen we rond 14:00 uur aan. We werden opgewacht door iemand van Big Blue Diving want wij wilden graag ons duikbrevet halen! Helaas viel dit voor Manon in het water, door een fikse oorontsteking. Dat was wel even flink balen, want we hadden ons beiden hier heel erg op verheugd. Ik heb de cursus echter wel gedaan. De eerste avond was er een introductie avond. We kregen informatie over de komende drie dagen en een eerste theorie, inclusief huiswerk! Dat was wel lang geleden haha. De volgende ochtend werden we in onze groepjes ingedeeld. Ik zat met twee Duitse jongens, een Duits meisje en een Nederlands meisje in de groep. Onze instructrice was Britney, een super leuk, enthousiast Canadees meisje. We hebben de rest van de ochtend ons verder verdiept in de theorie, wat Britney ons heel duidelijk uitlegde. S middags was het tijd voor onze eerste duik, in her zwembad haha. We moesten zelf al onze apparatuur klaarzetten en hebben de rest van de middag allerlei oefeningen gedaan in het zwembad.
De volgende ochtend was het tijd voor het theorie examen. Deze moet je halen om je brevet te kunnen halen. Bleek gelukkig echt een eitje. Iedereen haalde het dan ook met gemak! S middags was het dan eindelijk zover. We gingen de zee op! Met de boot naar Mango Bay, een bekende duikplek. Iedereen moest weer zelf z'n apparatuur klaarzetten en al snel waren we klaar voor onze eerste duik! Het was echt super leuk!! We hebben mooie vissen gezien, en hebben op de bodem allerlei oefeningen gedaan die verplicht zijn voor je brevet. Na bijna 40 minuten gingen we weer terug naar de boot om even te rusten en ons klaar te maken voor duik nummer twee! Weer super leuk en bijzonder om de onderwaterwereld te zien.
S avonds ben ik op tijd gaan slapen, want de volgende ochtend vertrok de boot om 7:00 uur voor duik 3 en 4! Dit keer gingen we naar twee verschillende plekken. Eerst naar White Rock. Hier hoefden we geen skills uit te voeren onder water, maar hebben we ruim 40 minuten gewoon een 'fundive' gedaan.
Veel te snel was het al tijd voor de laatste duik.. Uiteindelijk zijn we 18 meter diep geweest en hebben hele bijzondere vissen en koraal gezien.
Eenmaal terug op Koh Tao lagen onze pasjes al klaar en waren we allemaal officieel een 'open water diver'!
De dag hierna, dit was afgelopen vrijdag, zijn we doorgereisd naar Koh Phangan, home of the original Full Moon Party! Op Koh Phangan hebben we twee daagjes lekker gerelaxed, voordat het afgelopen zondag tijd was voor de Full Moon party!! In onze fluoriserende shirtjes en helemaal onder de bodypaint liepen we s avonds naar het strand iets verderop. Daar werd het feest gehouden. Wat een super leuke avond hebben we gehad! Iedereen was lekker aan het dansen, de muziek was top, overal zaten mensen onder de bodypaint. Echt super leuk!!
Na een zeer kort nachtje was het maandagochtend dan tijd om naar onze laatste bestemming te gaan van deze reis. Terug naar Bangkok.. Na een reis van ongeveer 12 uur kwamen we vannacht weer aan in de drukte van de stad. Snel ingecheckt en heeeeerlijk een nacht goed doorgeslapen.
Deze ochtend werden we dan ook lekker uitgeslapen wakker op ons een na laatste dagje alweer. De hele dag hebben we allerlei leuke souveniertjes voor het thuisfront gehaald en nog even van de warmte genoten bij het zwembad. Morgen is het tijd voor een verwendagje voor onszelf. Lekker een manicure, pedicure en massage voordat we het vliegtuig weer instappen.

Het vliegtuig weer terug naar huis! Ik heb super veel zin om iedereen weer te zien na 3 maand, maar vind het jammer dat het nu alweer afgelopen is. Ik heb echt een fantastische tijd gehad, geweldige mensen leren kennen en de mooiste plekjes gezien.

Vanuit Bangkok wil ik iedereen die mijn verhalen trouw heeft gevolgd super bedanken! Het was altijd heel leuk om jullie reacties te lezen.
Tot in Nederland!!

Liefs,
Marlous

• 12 Augustus 2014 - 14:26

Minke:

Jaaa, ze is er bijna weer!!! Klinkt (natuurlijk) weer super mooi, leuk, gaaf en cool. Maar dat weet je nu wel een keer.
    Tot snel chickie! Goede reis en geniet nog van je laatste dagje!!

Xxxxx

• 12 Augustus 2014 - 14:41

Annie:

Jee Marlousje wat heb je een gave reis gemaakt!! Zin je weer te zien! Xx

• 12 Augustus 2014 - 15:01

Jet Van Den Beld:

Nou Marlous je. Hebt het super gaaf gehad zo te lezen,ik heb genoten van je reisverslagen,jammer dat het afgelopen is,maar je ouders zullen heeeeeel blij zijn dat je weer thuis komt.Goede reis en welkom thuis

• 12 Augustus 2014 - 15:05

Laurie:

Hee marlous!

Wat onwijs stoer en gaaf dat je deze reis hebt gemaakt! Ik heb al je verhalen gelezen, wat heb je veel meegemaakt en gezien! Goede terugreis toegewenst, en zal ook wel weer fijn zijn om je familie weer te zien. Groetjes, Laurie

• 12 Augustus 2014 - 15:15

Jenny:

Ha Marlous
    Ik vond het leuk je te volgen en superleuk dat je Willemijn en Dennis hebt getroffen op Bali.
    Goede reis terug en tot in oktober.
    Liefs van ons

• 12 Augustus 2014 - 15:32

Aly Holtrust:

Oh Marlous

Wat een mooie tijd heb je gehad zeg. Ik heb enorm genoten van al je verhalen en hoop ook nog een keer je foto s te zien.
    Hele fijne reis terug en hopelijk tot ziens

Groetjes Aly

• 12 Augustus 2014 - 15:37

Melanie F.:

Klinkt allemaal weer super Marlous!! Veel plezier nog je laatste dag! Geniet er nog even van!!

• 12 Augustus 2014 - 20:03

Esther (en De Rest ;-)):

Leuk verslag weer! En natuurlijk ook heel leuk dat je bijna weer terug bent...! Goede reis meis, zie je snel!! Liefs, XX

• 12 Augustus 2014 - 20:12

Andre En Annemieke:

Lieve Marlous, wat een prachtige verhalen heb je geschreven en wat superleuk dat je deze met zovelen wilt delen!wij hebben ervan genoten,tot gauw!een hele goede reis gewenst,liefs van ons

• 12 Augustus 2014 - 21:24

Romy:

Waauuw Marlous! Wat een super reis zeg! Je hebt alle verhalen zo mooi beschreven, zo leek het net of ik er ook een beetje bij was

• 12 Augustus 2014 - 21:27

Romy :

Alvast een hele goede reis.. En ik ben blij als je straks weer lekker bij ons bent en alle verdere details kan horen! Dikke kus!

• 12 Augustus 2014 - 21:59

Pap En Mam:

Hey lieve Marlous,

Helaas voor jou zit het er bijna op. Je kunt terug kijken op een geweldige reis, waarin je alles hebt gedaan en ondernomen wat je je voorgenomen had. Dus wat wil je nog meer. Wij vinden het natuurlijk heerlijk dat je weer thuis komt, en dat we donderdag weer heerlijk kunnen knuffelen. De file americain en de eieren staan al op je te wachten..Een hele goeie terugreis en tot donderdag!!!! Kus