De eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Marlous Steemers

Blijf op de hoogte en volg Marlous

14 Mei 2014 | Australië, Sydney

Hallo lieve lezers,

Ik ben alweer bijna een week in Australië. Een week die voorbij is gevlogen! Het lijkt daarnaast ook alweer eeuwen geleden dat ik op Schiphol stond en mijn familie gedag zei.

Laat ik hier dan ook maar mee beginnen, Schiphol, vorige week dinsdag. Om 11 uur moest ik er zijn en zou ik mijn reisgroep ook leren kennen. Dit bleek een groep te zijn van 5 meiden en 5 jongens. Mooie verdeling! We hebben eerst met z'n allen ingecheckt en na een kopje koffie was het dan tijd om door de douane te gaan. Spannend!! Nu ging het dan echt beginnen.
In het vliegtuig zaten we met z'n tienen bij elkaar, zo konden we meteen elkaar leren kennen! Gelukkig bleek de groep heel gezellig!
Na een korte stop in Bangkok vlogen we door naar Taipei. Hier hadden we een stop van 10 uur en was er een hotel geboekt. Ideaal! Even lekker slapen (niet te lang natuurlijk, anders werd de jetlag alleen maar erger), zwemmen en douchen! We hebben ook nog even een kort rondje door Taipei gelopen, maar wat een andere wereld zeg!
Tenslotte moesten we natuurlijk nog van Taipei naar Sydney. Iedereen was behoorlijk kapot toen we daar aankwamen, maar gelukkig werden we super enthousiast opgevangen op het vliegveld door Emiel en Jasmijn van Australian Backpackers. Hup meteen de bus in, door naar het centrum en vooral niet slapen (het was 10 uur s ochtends). Zij hebben ons echt door de jetlag heen gesleept! Na een kort ritje kwamen we meteen aan bij het Opera House. Wauw! Super vet om dit eindelijk in het echt te zien. Via het park liepen we naar het Opera House toe om deze van dichtbij te bewonderen. Wat meteen opviel waren de tientallen hardlopers om ons heen. Iedereen in Sydney loopt blijkbaar rond lunchtijd hard! Even een uurtje hardlopen, lunchen, douchen en weer verder werken. Australië is een super sportief en gezond land. Verder zie je hier ook overal 'drinking stations' waar je gewoon je flesje water kan vullen met 'filtered water'. Super handig!
Na deze wandeling zijn we op de ferry gestapt richting Manly. Daar zit het hostel, ons thuis voor de komende 5 dagen. Hier eenmaal aangekomen konden we inchecken en de kamers bekijken. Ik sliep samen met de 4 andere meiden op een 6-persoonskamer. We hadden ook een eigen badkamer (echte luxe!). S avonds hebben we lekker gebarbecued en vervolgens hebben we de beste remedie tegen een jetlag opgevolgd. De kroeg in! Na een aantal Australische biertjes was iedereen dan ook best kapot en klaar om lekker te gaan slapen.

Op naar dag 2: regeldag. Tijdens deze dag werden een aantal noodzakelijke dingen geregeld. We zijn bij de Medicare geweest (Australische zorgverzekering) in Manly en vervolgens met de Ferry naar Sydney gegaan. Hier hebben we eerst allemaal een broodje gehaald en dit lekker in het park, in het zonnetje opgegeten. Heerlijk die zon! Hierna kregen we bij een autohandelaar nog wat uitleg voor mensen die graag een auto willen kopen. Toen op naar de lounge. Dit is het postadres van Australian Backpackers en hier kunnen we altijd op internet, iets printen enz..
Tenslotte moesten we nog naar de bank. Iedereen krijgt een Australische bankrekening. Dit duurde ongeveer de rest van de middag, waardoor we met zonsondergang terug gingen naar Manly. Echt perfect, want Sydney by night is heel gaaf om te zien vanaf de ferry!
S avonds zijn we lekker pizza gaan eten in Manly, en nog even de kroeg in gedoken. Niet te lang, want dag 3 betekende vroeg opstaan!

Op deze dag drie stonden er twee dingen op het programma. Het wildlifepark en de blue mountains.
Eerst het Wildlifepark. Opgericht door een man die gewonde Australische dieren opving en verzorgde. Op een gegeven moment liep dat een beetje uit de hand en ontstond een wildlifepark. Alle bekende Australische dieren zijn hier te zien en meestal ook aan te raken! Koala's, kangaroes, reptielen en een grote vogel konden we zo vastpakken en aaien. De krokodillen en dingo's zaten uiteraard wel achter glas ;). Na ruim een uurtje zijn we de bus weer ingegaan, op naar de Blue Mountains! Onze gidsen Al en Paul wisten enorm veel te vertellen over dit natuurgebied en hebben ons de mooiste plekjes laten zien (voor foto's zie mijn Facebook). Echt enorm gaaf om te zien!
Na een lange terugreis vol files kwamen we weer aan in het hostel. En daar hadden onze fantastische groepsgenootjes Ricky en Tom (die niet mee waren) heerlijk voor ons gekookt!

Dag 4, eerst uitslapen! Hierna zijn we in de bus gestapt en heeft Emiel ons wat super mooie plekjes in Manly laten zien. Mooie stranden, kliffen en een prachtig uitzicht over Sydney.
Uiteindelijk kwamen we uit op het strand waar we de rest van de middag van de zon hebben genoten. Toen weer terug naar het hotel, want inmiddels was Manon hier ook aangekomen! Zo leuk haar hier te zien!
S avonds zijn we met de groep lekker gaan eten bij de Mexicaan om vervolgens nog even te chillen in het hostel. Op tijd naar bed, want om 6.00 uur ging de wekker voor de laatste groepsdag!

Deze dag 5 was surfdag!! We werden om 7 uur opgehaald door onze enthousiaste surfinstructeurs Sam en Tom.
Na een paar uur rijden kwamen we uit bij Killalea Resort, een beschermd surfgebied. Hier zijn er 11 van in Australië.
Eerst kregen we de theorie van het surfen te horen van Sam en hebben we geoefend op het strand. Maar man, wat is surfen moeilijk zeg!! Uiteindelijk is het me wel gelukt te staan, dus ik kan zeggen dat ik heb gesurfd!!
Na een hele vermoeiende dag kwamen we weer gebroken terug in het hostel en was daarmee meteen de groepreis ten einde. Wat ging dat snel zeg!!
S avonds hebben Manon en ik met Jasmijn, Ricky en Tom lekker in Manly een burger gegeten en zijn we nog even de kroeg ingegaan.
Dit was ons laatste nachtje in het hostel!

De dag hierna, dat was gisteren, zijn Manon en ik eerst even naar een hele grote shopping mall (Warringah Mall) geweest. Vervolgens terug naar het hostel om de laatste dingetjes in de backpack te proppen. Toen op naar Sydney! We hadden hier al een hostel geboekt voor 1 nacht. S avonds heeft Manon me in sneltreinvaart door de mustsees van Sydney geloodst die ik nog niet had gezien. Even door Chinatown en toen eten in Darling Harbour. Ook heel gaaf om dat s avonds te zien!
Hierna lekker op tijd naar bed, want vanochtend ging ons wekkertje om 5.15 uur. Het is hier 8 uur later en dus woensdagochtend. We zijn om 07:00 uur in de bus gestapt die ons naar onze eerste stop aan de oostkust gaat brengen. Dit is Port Macquarie. Op dit moment is het half tien en zijn we al een aardig eindje onderweg!

Dit waren mijn belevenissen tot nu toe. Geen idee wanneer ik weer tijd heb om een verhaal te typen, want ik merk nu al dat ik daar erg weinig tijd voor heb (of voor maak, want het is hier zo fantastisch!).
Maar ja, zoals ze hier zeggen 'No Worries!'

Cheers!
Marlous

  • 14 Mei 2014 - 05:54

    Esther:

    Wow, dat klinkt als een fantastische eerste week zeg! Heel leuk om te lezen! Have fun! XX

  • 14 Mei 2014 - 06:44

    Romy:

    Wauw, leuk verhaal! Met veel plezier gelezen. Ik kijk uit naar je volgende verhalen/avonturen! Have fun!!! Dikke kus!

  • 14 Mei 2014 - 07:09

    Minke:

    Super leuk Marlous! En heb je die surfdudes wel op de foto gezet?

  • 14 Mei 2014 - 07:21

    Hans:

    Zo dat is een drukke eerste week zeg. Prachtig om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Als de rest van je verblijf ook zo druk is kom je afgemat terug:-). Ben benieuwd naar het vervolg van je trip langs de oostkust. Heel veel plezier en geniet ervan. xx

  • 14 Mei 2014 - 07:58

    Suus:

    Wow wat heb je al veel leuke dingen gedaan! Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar. Geniet ervan meis! Dikke kus

  • 14 Mei 2014 - 08:38

    Jet Van Den Beld:

    Geweldig Marlous dat je het daar zo naar je zin hebt.Is voor het thuisfront natuurlijk ook fijn om te lezen.Geniet van de mooie dingen die je meemaakt.Ik vind het leuk om je verslag te lezen.Nog een hele fijne tijd,geniet er van en groetjes van Benno en mij.

  • 14 Mei 2014 - 10:03

    Melanie:

    Klinkt super Marloes!! Leuk om je verhaal van je eerste leuke week te lezen!! Geniet van de rest. x

  • 14 Mei 2014 - 13:36

    Anne Margot:

    Klinkt allemaal super gaaf Marlous! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!!
    Goede reis verder naar het noorden! Dikke knuffel

  • 16 Mei 2014 - 17:04

    Mister AJAX:

    He miss Eagles, wat een mooi verhaal!! echt leuk geschreven. Alleen dat drinken.:):):) Marlous,
    heel veel plezier verder en ik houd de boel in Deventer in de gaten...

    groeten, AJAX man

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marlous

Update april 2014: Vanaf mei zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van mijn backpack trip naar Australie, Nieuw Zeeland en Thailand! Op 14 augustus vertrek ik voor een half jaar naar Londen om stage te gaan lopen in het Grosvenor hotel! Ik hoop dat jullie mij zullen volgen via deze site.

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 19529

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 14 Augustus 2014

Australie-NZ-Azie

14 Augustus 2010 - 27 Januari 2011

Marlous goes London!

Landen bezocht: