Van Sydney tot Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu Van Sydney tot Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu

Van Sydney tot Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Marlous

22 Mei 2014 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Allereerst, bedankt voor alle leuke reacties! Dat is echt heel leuk om te lezen vanaf hier. Ben blij om te horen dat mijn verhalen jullie niet vervelen haha!

Het einde van mijn vorige verhaal was in Sydney, in de bus op weg naar de eerste stop aan de oostkust. Dit was Port Macquarie, een klein plaatsje aan de kust. We hadden hier van tevoren al een hostel geboekt voor 2 nachtjes. Toen we aankwamen met de bus bleek dat er van elk hostel iemand stond om ons op te komen halen. Zo ook van ons hostel. Met een busje!! Dus we hoefden niet met onze backpacks op zoek naar het hostel, maar konden zo in het busje stappen en werden naar ons hostel gebracht. Heerlijk! Ons hostel, OzziePozzie genaamd, bleek een klein maar heel gezellig hostel. We konden meteen naar onze vierpersoons kamer. Gelukkig geen kamergenootjes, dus lekker het rijk alleen! De rest van deze woensdag hebben we besteed aan boodschappen, het stadje verkennen en heerlijk koken. 'S avonds hebben we een groep Duitsers leren kennen, hebben we met hun een aantal leuke kaartspelletjes gedaan (ja ook hier kunnen ze bussen!) en zijn we in de 'third worst club' van Australië beland. Nou die titel deden ze met eer aan. My god, wat slecht.. Te veel security, te weinig mensen en geen drank op de dansvloer (snap ik nog steeds het nut niet van).. Maar ja, we hebben er maar wat van gemaakt!
Donderdag hebben Manon en ik op de fiets Port Macquarie verkend. Na behoorlijk wat heuvels op en af te zijn gegaan hebben we heerlijk geluncht aan een prachtig strandje. 'S middags zijn we naar het Koala Hospital geweest. Hier worden gewonde koala's opgevangen en na behandeling weer vrijgelaten. Er was een (gratis) georganiseerde rondleiding waarin vrijwilligers ons over elke koala iets vertelden. Super leuk om te zien!
Vrijdag, de laatste dag in Port Macquarie zijn we met (een veel te dure) bus naar het lighthouse gegaan. Hier hadden we een fantastisch uitzicht over de stranden, kliffen en zee. Echt even een momentje waarop ik besefte dat ik toch echt wel in Australië ben en dat het hier zo geweldig is!

'S middags was het tijd om afscheid te nemen van Port Macquarie en door te gaan naar de volgende stop, Byron Bay! Ook hier hadden we een hostel geboekt en stonden ze met een busje ons op te wachten. Heerlijk hoor!
Helaas hadden we hier geen kamer voor onszelf. Toen we om half tien 's avonds onze kamer in kwamen waren er twee meiden. En wauw, wat kunnen die een troep maken. We hebben onze tassen neergezet en zijn even een rondje gaan lopen. Toen we terug kwamen waren ze gelukkig wel iets aan het opruimen, en bleken het twee Londense meisjes te zijn. We hebben de rest van de avond met hun wat kaartspelletjes gedaan en redelijk op tijd lekker gaan slapen.
Zaterdag hebben we eerst het strand van Byron Bay verkend. De zo'n scheen volop, dus tijd om wat aan mijn nog redelijk witte huidje te doen. Helaas betrok de lucht rond het middaguur nogal, dus zijn we toen maar het stadje ingelopen. Er waren hier behoorlijk wat meer winkeltjes als in Port Macquarie dus we hebben hier ons prima vermaakt!
S avonds hebben we met de Londense dames en Matt, een andere jongen uit ons hostel een aantal drankspelletjed gedaan en zijn we vervolgens gaan stappen. Dat schijn je namelijk in Byron nogal goed te kunnen! Dus, op naar de Cheeky Monkeys, een van de discotheken. Kom ik daar bij de ingang ineens Jim tegen, een van m'n groepsgenootjes uit Sydney! Super grappig, we wisten niet van elkaar dat we in Byron waren en toch kom je elkaar tegen. De rest van de avond was super leuk! Lekker gedanst en enorm gelachen.
Zondag werd dus ook een chilldagje. Lekker beetje niks doen, relaxen en wasjes draaien. Ons laatste dagje in Byron zelf, dus ook nog even wat winkeltjes in. Hier liepen we langs een travel agency, waar een meisje ons aansprak. Ze hadden namelijk een actie met korting op een skydive! Een van de dingen die ik hier sowieso wil doen! Dus ja, we hebben er een 'opendated' geboekt. Dit betekent dat we de datum later nog in kunnen vullen. We gaan de skydive namelijk in Mission Beach doen, dat ligt een stuk noordelijker.
Maandag zijn we met de Happy Tours-bus naar Nimbin geweest. De hippie hoofdstad van Australië en de enige plek waar wiet legaal is. Wij als echte Nederlanders moesten hier natuurlijk ook heen. Twee hippies als tourguides en een felgekleurd busje en twee uurtje later sta je in Nimbin. En wauw, wat een andere wereld zeg! Overal hippies met lang haar, stonende mensen op straat, vreemden die vragen of je misschien marihuana of 'cookies' (speciale cookies wel te verstaan) wil kopen, overal wierook lucht en wiet rokende mensen. Heel apart, maar super om gezien te hebben!

Dinsdagochtend vroeg was het tijd om Byron te verlaten en door te gaan. Surfers Paradise was de volgende stop! En ja hoor, ook hier weer een pick-up van ons hostel! We waren hier al rond een uurtje of tien, dus te vroeg om in te checken helaas. Onze tassen konden we dumpen en we zijn toen Surfers maar ingelopen. Dit plaatsje staat bekend om zijn hoge wolkenkrabbers en strand. Enorme hoge wolkenkrabbers staan dan ook aan de boulevard. Wel wat anders als Byron en Port Macquarie! Surfers bleek een super leuks centrum te hebben. Heel veel leuke winkeltjes, souvenir shops en een mooi strand!
Na inchecken bij het hostel, bleek dat we wederom twee kamergenootjes hadden. Een meisje uit Korea, die enorm slecht Engels sprak. Meer dan 'aaaahaaaaaa' kwam er niet echt uit.. Het andere meisje kwam uit Hongkong, en zou s nachts vertrekken. De dames lagen om half negen al te slapen, dus even lekker relaxen op de kamer zat er niet in helaas. Het hostel bleek sowieso een hostel te zijn waar veel mensen langer blijven. Het was daarom ook lastiger om contact te maken, dus de eerste avond hebben we maar samen kaartspelletjes gedaan.
Woensdag was het s ochtends heerlijk weer, strakblauwe lucht, dus inderdaad strandweer! Ook hier betrok het nogal rond het middaguur, dus zijn we toen teruggegaan naar het hostel. 'S Avonds hebben we lekker gebbqt (in de regen wel te verstaan!). Het hostel organiseerde een BBQ voor alle gasten voor maar 5 dollie. Een koopje! We raakten aan de praat met wat leuke meiden en hebben lekker gegeten , gekletst en (natuurlijk) gekaart. Gezellig avondje!

En toen was het donderdag en ben ik bij vandaag aanbeland! We zitten nu in de bus op weg naar Brisbane. Weer een stad na al die dorpjes! Tessa en Tessa uit mijn groep zullen hier zaterdag ook zijn, dus het plan is om dan samen wat te gaan drinken!

Tot zover mijn verhaal!

Liefs, Marlous

• 22 Mei 2014 - 06:36

Minke:

Leuk! Ik ben inmiddels ook wel een beetje benieuwd naar de foto's! :)
    Klinkt super en volgens mij vermaak e je wel! Geniet ervan!

• 22 Mei 2014 - 07:24

Diane:

Hoi Marlous, mooie belevenissen zo op een rij, wat kun je toch druk zijn met "nietsdoen". Blijf genieten en schrijven want het is erg leuk om je zo te volgen.

• 22 Mei 2014 - 07:26

Hans:

Zo te lezen heb je een toptijd daar. Wel toevallig, Australie is zo groot en dan kom je toch nog bekenden uit je groep tegen. Wel handig dat je niet hoeft te slepen met je backpack. Ben heel benieuwd naar je skydive. Lekker doorgaan met genieten en "we keep in touch".

• 22 Mei 2014 - 09:41

Jet Van Den Beld:

Fijn om te lezen Marlous dat je het daar zo naar je Zin hebt.Ben je echt alleen om te genieten of moet je ook zo tussen door ergens werken? Geniet van alles wat je ziet,wij volgen je wel.gr.Bennon en Jet

• 22 Mei 2014 - 10:06

Anne Margot:

Leuk weer!! Ben je alweer twee weken weg! Je vermaakt je prima zo
    te lezen. Gelukkig maar!! Enjoy! Xxxx

• 29 Mei 2014 - 10:48

André En Annemieke:

Lieve Marlous,
    Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt,op de foto's
    te zien straal je dat ook helemaal uit. Ben benieuwd naar je nieuwe reisverslag!
    Heel veel plezier en maak er een supermooie tijd van (nou dat gaat wel lukken volgens ons!)
    Veel liefs,
    André en Annemieke

• 30 Mei 2014 - 22:53

Teun:

Hoi Marlous,

zo te lezen uit jouw verslagen vermaak je je daar prima. Een druk programma, dat wel. In ieder geval neem je zo nu en dan een drankje, haha. Hoop dat je verder ook nog een fijne tijd hebt en ik wacht je volgende verslag af.

Groetjes Teun.