Another visit in the big city! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu Another visit in the big city! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu

Another visit in the big city!

Door: marloussteemers

Blijf op de hoogte en volg Marlous

22 November 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi everybody!!

En idd, alweer een visit voorbij hier in de big city Londen.. Maar voordat we daar komen, ga ik eerst verder bij waar ik de vorige keer gebleven ben!

En dat is de week na het weekend met de meiden. Die dinsdag kwamen er Saxion studenten en leraren ons hotel bezoeken. Samen met Mascha heb ik toen een show around gedaan. Dat betekent dat we ze samen het hotel hebben laten zien. Eerst de Brasserie. Daarna heb ik twee kamers laten zien en Mascha een meeting room. Ten slotte hebben we ze nog onze staff rooms laten zien. En ze waren echt heel enthousiast! De meesten wisten eigenlijk al wel waar ze heen wouden, maar door onze show around zijn ze toch weer in twijfel gebracht. Misschien was ons hotel toch ook wel leuk! En dat is natuurlijk ook zo;). Wel een leuke break in de dag. En heel leuk om ze zo enthousiast te zien.
Wat iets minder was afgelopen week was dat Keith van Maintenance ons vertelde dat de heating op onze kamer het niet deed. En dat hij ook niet gemaakt werd omdat ze in januari onze kamers gaan 'refurbishen'. Maar goed, daar hebben wij natuurlijk geen boodschap aan. Geen heating tot aan januari is niet te doen in de winter! We hebben dit aangekaart bij Daniella (onze HR-manager) en die heeft gelukkig meteen geregeld dat we fan heaters hebben gekregen. Deze heaters blazen warme lucht en onze kamer is nu binnen no-time super warm/
Dan het weekend van 13 november. We zouden dat weekend een auto gaan huren en daarmee naar Brighton (aan zee) rijden. Dus we gingen zaterdagochtend vol goede moed naar Heathrow om op het vliegveld een auto te huren. Nou, mooi niet dus haha! Er was maar één bedrijf die aan mensen onder de 21 auto's verhuurde, en die zat vol zaterdag. Mooi balen dus, konden we weer terug. Maar kirsten en ik wilden eigenlijk wel heel erg graag een auto huren. En de andere meiden gelukkig ook. Dus toen we terug kwamen in het hotel hebben we meteen via internet een auto gereserveerd voor de zondag. Dat was ook nog eens veel en veel goedkoper!! Al met al hebben we allemaal ongeveer 18 pond betaald. En een retourtje Brighton met de trein kost je 23 pond!
Maar eerst zaterdagavond toch nog maar stappen, ondanks dat we er zondag toch redelijk vroeg uit moesten. Kirsten en ik zijn eerst naar de Hems geweest, maar daar was het té druk en weinig leuke mensen. Toen zijn we naar O'Neills gegaan waar we heel toevallig nog meer NLe studenten tegenkwamen. En er was ook nog een NLe rugbyploeg dus genoeg nederlanders om mee te kletsen!! Hele gezellige avond ook.
En toen was het ein-de-lijk zover. We gingen autorijden aan de verkeerde kant van de weg!!! Omdat de auto om mijn naam was gehuurd, moest ik natuurlijk weg rijden. Dus ik mocht het spits afbijten. Best heel spannend in het begin. Maar gelukkig ging het snel heel goed. Ik had wel heel erg de neiging om met mn rechterhand te schakelen. Maar dan sloeg je natuurlijk meteen tegen de autodeur aan en kwam je er wel weer achter dat je met je andere hand moest schakelen haha! Ook keek ik snel rechts omhoog naar de achteruitkijkspiegel, terwijl die nu natuurlijk links zit. En wat ook raar is: je bent gewend dat de auto links van jou ophoudt. En daar zit nu dus nog een heel stuk aan vast haha! Ik heb ook nog wel een stoeprandje meegepakt;).
We hadden van Heather (collegaatje) een tomtom te leen gekregen. Super lief! En dus dachten we ook geen kaart of iets dergelijks nodig te hebben. Wel dus, want de tomtom stuurde ons compleet de verkeerde kant op! Maar na een reset deed hij het goed en kwamen we rond 3 uur aan in Brighton. Wel heel leuk om eens uit Londen weg te zijn. En Brighton is een ontzettend leuk plaatsje met een pier en leuke winkeltjes.
Rond een uur of 5 zijn we terug gegaan en heeft Kirsten terug gereden. Dat ging ook prima!! Super gave ervaring om dit gedaan te hebben.

Afgelopen week had ik maar een kort weekje, want vrijdagochtend kwamen pap, mam, Hanny, André en Lisa hier! Gelukkig hadden ze geen vertraging en hebben ze ook het vliegtuig niet gemist. Ze waren gewoon op tijd! Heel fijn om ze weer te zien.
We zijn meteen met de bus gegaan en hebben eerst op Victoria Station even koffie gedronken. Daarna meteen door naar de wisseling van de wacht bij Buckingham Palace. Moet je eigenlijk wel geweest zijn als je toch in Londen bent vonden we! Hierna zijn we met de underground naar de Londen Eye gegaan. Hanny besloot op het moment dat ze zag hoe hoog de London Eye was er toch maar niet in te gaan. Dus ben ik er weer in geweest samen met pap, André en Lisa. Echt, die London Eye blijft gewoon leuk. Je ziet gewoon heel Londen vanuit zo'n bakje! Super! Hierna zijn we een stukje gaan lopen langs de Thames. Heel leuk, want er was een kerstmarktje! We zijn toen de brug over gegaan en naar Trafalgar Square geweest. Daarna hebben we de bus gepakt naar Harrods. Het was ondertussen al donker geworden toen we bij Harrods aankwamen. Maar dat was eigenlijk super, want Harrods is zó mooi verlicht! Even hierdoor heen gelopen. Daarna had iedereen toch wel honger, en zijn we gaan eten bij een steakhouse.
Lisa sliep dit weekend bij mij op de kamer. Kirsten was een weekendje naar Nederland, dus dat kwam mooi uit. Lisa en ik zijn toen meegeweest naar het guesthouse waar onze ouders sliepen om even te kijken hoe het eruit zag. Super leuk. Het zit boven een kroegje, elke kamer heeft gewoon een eigen badkamer en het zit een heel gezellig buurtje.
Zaterdag hadden we afgesproken in Notting Hill. Daar zijn we over Portobello Road Market gelopen en heb ik ze de highlights van de film laten zien (travel book store, starbucks hoek etc.). Je bent toch zo een halve dag kwijt op die markt, hij is best lang en heel druk! Maar wel heel gezellig.
We hebben toen de bus genomen naar Piccadilly Circus. Vanaf daar zijn we via Leicester Square naar Covent Garden gelopen. Daar hebben we over het marktje gelopen en heb ik nog een mooie armband van mn ouders gekregen!
We hadden na deze dag allemaal wel zin om ergens gezellig wat te drinken, maar alle kroegjes zaten al best een beetje vol. Dus zijn we naar mijn hotel gegaan en hebben we hier in de bar wat gedronken. Dat vond ik eigenlijk wel net zo leuk! Want je kunt hier hartstikke gezellig zitten en ik had dat eigenlijk ook nog nooit gedaan. Dankzij een collegaatje kregen we ook nog een fikse korting op onze drankjes, dus dat was mooi meegenomen:D!.
We zijn na het drankje uit eten geweest bij ons 'home restaurant', Bella Italia! We komen hier zo vaak dat ze ons al bijna zouden moeten kennen haha!
's Avonds gingen we naar Winter Wonderland. Dit is een evenement in Hyde Park wat sinds vrijdag open is. Dus ik was er ook nog niet geweest en wist ook niet echt wat we moesten verwachten. Maar het was zo leuk!! Allemaal kerstkraampjes, nepkerstmannen, kerstliedjes, mooie verlichting, kermis!! Echt de ultieme kerstsfeer hoor. Zoiets zou je in Nederland niet snel tegenkomen. Daarvoor ga je dus met kerst naar Londen!
We wilden eigenlijk nog wat gaan drinken in Chinatown hierna, maar iedereen was eigenlijk te moe. Dus we zijn lekker allemaal naar ons hotel gegaan om goed uitgerust aan de laatste dag te beginnen.

En dat was de zondag! Dit was de shopdag. 's Ochtends zijn we meteen naar de Primark gegaan. Maar die ging pas half 12 open. Wij waren er rond kwart over 11 en serieus, er stond gewoon een hele mensenmassa voor! Niet normaal!! Maar goed, wij gekke hollanders gingen er natuurlijk gewoon tussen staan haha.
Daarna nog even een H&M bezocht. Ik heb inmiddels al 2 super leuke kerstoutfits bij elkaar geshopt haha:D.
We zijn 's middags wezen eten bij Starbucks. Daar hebben ze ook lekkere broodjes!!
Ook hebben we zondag nog de Tower en Tower Bridge bezocht. En dat was het laatste echte ding wat we hebben gedaan.
's Avonds hebben we in Victoria Station gegeten en rond half acht was het dan helaas al weer tijd om afscheid te nemen. Wel heel jammer! Maar goed, over 4,5 week ben ik al weer thuis voor 6 dagen dus heel lang hoef ik ze gelukkig niet te missen.

En vandaag begon dan weer de gewone werkweek.. Omdat Jolanta op vakantie is heb ik weer een korte week. Ik ben namelijk vrijdag vrij! Staat wel tegenover dat ik zondag moet werken haha.
En ik heb weer een super leuk weekend voor de boeg, want Kirsten en ik gaan iets doen wat ook op mijn to-do-lijstje stond voor Londen: we gaan naar een wedstrijd van West Ham United!! Heb ik echt heel veel zin in.
Anique, mijn allerliefste schoonzusje, komt het weekend van Sinterklaas mij opzoeken. Dan komt ze gezellig bij me slapen en hebben we een echt schoonzuessiesweekend! Whoehoee:D. Ik heb er zin in.

Zoals jullie merken vermaak ik me dus nog steeds helemaal goed hier en vliegt de tijd nog steeds al een gek voorbij. Voordat ik het weet zit ik weer in het stille, kleine dorpje Gorssel.

Liefs vanuit het nog steeds geweldige Londen!!

p.s. berichtjes zijn altijd welkom:D.

  • 22 November 2010 - 19:50

    Minke:

    HA-HA leuk hoor dat zíj het vliegtuig niet gemist hebben :P
    Nee klinkt hartstikke leuk! Dat je die Londen Eye nog steeds leuk vind, hoe vaak ben je daar al wel niet in geweest? Hahaha!
    Tot snel Loussiee!
    Liefsss

  • 23 November 2010 - 06:11

    Esther:

    Heyy!!

    Wat een lang verhaal zeg! En je kan zeker niet zeggen dat je er niet alles uit gehaald hebt in Londen zeg! Juist een tripje naar Brighton en dat fietsen laatst zijn natuurlijk echt van die dingen die super zijn om daar nu te doen. Die doe je niet snel als je er nog eens als "tourist" terug komt. Is het lijstje "things to do" nog lang? Je komt nog tijd te kort!! Wij zijn nu ook aan het aftellen hoor!

    Veel liefs, en veel plezier bij de wedstrijd zaterdag!

    PS heb je al een nieuwe microfoon?!?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Marlous goes London!

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

Home sweet home

19 Januari 2011

Just one week left...

01 Januari 2011

HAPPY NEW YEAR!!!!

21 December 2010

Last visits etc.

06 December 2010

AAAAAAAAAANIQUE ft. MAAAAAAAAAAALOUS!!
Marlous

Update april 2014: Vanaf mei zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van mijn backpack trip naar Australie, Nieuw Zeeland en Thailand! Op 14 augustus vertrek ik voor een half jaar naar Londen om stage te gaan lopen in het Grosvenor hotel! Ik hoop dat jullie mij zullen volgen via deze site.

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 19565

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 14 Augustus 2014

Australie-NZ-Azie

14 Augustus 2010 - 27 Januari 2011

Marlous goes London!

Landen bezocht: