AAAAAAAAAANIQUE ft. MAAAAAAAAAAALOUS!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu AAAAAAAAAANIQUE ft. MAAAAAAAAAAALOUS!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu

AAAAAAAAAANIQUE ft. MAAAAAAAAAAALOUS!!

Door: marloussteemers

Blijf op de hoogte en volg Marlous

06 December 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello everybody:).

Nou, zoals de titel wederom verraad zit er wéér een bezoekje op! Pff, het gaat wel ontzettend snel zo zeg! Mijn liefste schoonzusje Anique was hier afgelopen weekend. Maar daarover later meer.

Eerst vorig weekend.
Vrijdagavond zijn we met Manon, Rolf, RienkJan en Sander (hotelgenootjes van Manon) naar Winter Wonderland geweest. Heel gezellig! Daarna zijn we met hun meegegaan naar Charing Cross en hebben we bij hun in de lounge lekker wat drankjes gedronken. Hele leuk avond!
Maar Kirsten en ik keken toch al de hele week uit naar zaterdag. Want toen hebben Kirsten en ik iets gedaan wat ik echt wilde doen hier in London. We hebben een voetbalwedstrijd bezocht! Eentje van Westham United wel te verstaan. Via internet hadden we een hele tijd geleden al kaartjes besteld, en nu was het dan vorige week zaterdag eindelijk zover. We gingen een echt Engelse voetbalwedstrijd mee maken. Nadat ik die ochtend nog twee uurtjes had gewerkt (ivm vakanties) werden we eerst voor gek verklaard door Ewa. Het was toch veel te koud voor een voetbalwedstrijd! Nou, dat klopt ook wel. Het was ontzettend koud!! Met een legging onder mijn spijkerbroek, een shirtje, dikke trui, winterjas, sjaal, muts en handschoenen moest ik het toch redden dacht ik zo. Kirsten was ook lekker dik aangekleed, dus there we go!
Na ongeveer 3 kwartier met de underground kwamen we aan bij het stadion. Het was wel te merken dat er een voetbalwedstrijd aan zat te komen. Was me een partijtje druk!! We hoefden alleen maar de straat uit te lopen en toen waren we er al. Het stadion staat midden in een woonwijk (ja, net als Go Ahead Eagles:D), typisch Engels. We hadden snel onze plaasen gevonden. Helemaal vooraan! We konden bijna het veld aanraken. Tijdens de opkomst van de spelers werd natuurlijk het Westham clublied gezongen: I'm forever blowing bubbles..... Gelukkig hadden Kirsten en ik al geoefend en konden we uit volle borst meezingen haha! Voor de super gave filmpjes, check mijn hyves! De wedstrijd was zelf ook heel leuk om naar te kijken. Westham won met 3-1. Wigan Athletic (de tegenstander) miste een strafschop en er werd een doelpunt afgekeurd van hun wegens buitenspel. Nou, het hele stadion (34.178 man) stond op zn kop natuurlijk haha!
Wat mij heel erg opviel was de heerlijke sfeer die er in het stadion hing. Totaal niet agressief, maar het publiek was echt de twaalfde man. Ook na de wedstrijd liep alles ontzettend vloeiend. Iedereen liep gewoon rustig naar buiten en naar de underground. Nergens, maar dan ook nergens hing een agressief sfeertje of werden er klappen uitgedeeld. Bij de undergroudn aangekomen liep het ook heel vloeiend. De politie had dranghekken geplaatst waardoor er een lange rij werd gevormd voor de ingang. Iedereen sloot rustig achteraan en het liep ook nog eens goed door. Serieus, hier kan NL nog wat van leren hoor! Wel een super gave ervaring.

Toen moest ik nog een weekje werken voordat Aniqueje hier kwam. Donderdagavond had de M&E afdeling drie Christmas partys. Mascha moest alleen de lobby doen (en dus gasten van drie feesten de goede kant op sturen). Ik heb toen aangeboden haar te helpen. Was heel leuk om te doen! Iedereen maakt een praatje, is in een heerlijk humeur en iedereen helpt iedereen. Als dank hiervoor kreeg ik vandaag een massage! We kregen iemand in het hotel die proefmassages gaf aan het personeel, omdat ze hier waarschijnlijk iemand willen inhuren die dat voor gasten gaat doen. Ze hadden nog een plekje over in de sessies en daar zei ik natuurlijk geen nee tegen haha! Was ook echt heel fijn vandaag.

Nou, en vrijdag heb ik dan na 3,5 maand eindelijk mijn schoonzusje weer gezien. Half 9 zou ze op Stansted zijn en gelukkig had ze ook geen vertraging! Dat was natuurlijk eerst heeeeel lang knuffelen toen ze de deuren door kwam! Haha!! We hebben toen we in het hotel aankwamen (Anique: waaauuw!!! wat mooi!!!!) Anique's koffer op de kamer neergezet en toen zijn we meteen de pub ingedoken. Daar kwamen we ook Kirsten tegen met haar ouders (die waren hier dit weekend ook op bezoek)!
Zaterdag hebben we sightseeing dagje gedaan. Via Buckingham Palace naar de Big Ben, Houses of Parliament, Westminster Abbey en London Eye. Daarna zijn we via het kerstmarktje bij de Londen Eye naar Trafalgar Square gelopen. Via the Strand naar Covent Garden en daar even een broodje gegeten en de markt daar over geweest. Toen het inmiddels al weer donker werd zijn we naar Harrods gegaan. Dat is zoooo mooi met kerst in het donker! Eigenlijk is heel Londen mooi met kerst in het donker, maar dat terzijde haha!
's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij Bella Italia. Italiaans he;). Daar houden wij wel van! En daarna was het stap-tijd! Rond elven waren we bij O'neills. Hele leuke avond gehad! We zijn weer eens lekker samen uit ons dak gegaan:D. Manon en Rolf kwamen ook nog, dus dat was ook leuk!
Na een kort nachtje was dan ons tweede en laatste dagje samen aangebroken. We waren rond twaalven in Oxford Street om lekker te shoppen bij natuurlijk de Primark en nog allerlei leuke winkeltjes. Ook hebben we heerlijk geluncht bij de KFC:D. Hotwings:D!!!
's Middags hebben we het ook nog gered om even langs de Tower en Tower Bridge te gaan, want ik vond wel dat Anique dat moest zien. Blijft gewoon heel mooi! Daarna hebben we even gerelaxed in het hotel voordat we bij het steakhouse gingen eten. Toen waren Kirsten en haar ouders ook toevallig hier en konden we onze sinterklaas cadeautjes uitpakken die mama 2 weken geleden al van Sinterklaas had meegekregen uit Nederland! Zo lief! Zo kregen wij ook nog onze chocolade letter, chocolade centjes en hele leuke sieraden.
Onze laatste avond hebben we doorgebracht in Winter Wonderland. Samen in de Power Tower geweest (the highest mobile freefall tower in the world!) en in een soort ja, wat is het, speelhuis? geweest. Met lachspiegels, allerlei obstakels en een doolhof van spiegels en ramen.
Ook weer een hele leuke avond. Daarna zijn we naar het hotel gegaan, want om 3 uur afgelopen nacht ging het wekkertje weer om Aniqueje weer op de bus te zetten naar het vliegveld.. Helaas..
Maar, lieve Anique, het was een super leuk weekend! Voor herhaling vatbaar he:D.

Vandaag was het dus gewoon weer werken geblazen. Maar, ik had wel een leuke verrassing! Paul, de concierge, zei rond de middag dat er een cadeautje voor me bij de concierge lag. En wat blijkt, was Sint Nicolas (zo als ze Sinterklaas hier noemen) ook nog even in Engeland langs gekomen. Met een gedicht en een leuk 'shopaholic' tasje! Bedankt Sinterklaas!!

Nou, tot zover weer dit berichtje vanuit de big city. Aanstaande zaterdag komen mijn laatste visitors al weer: Esther & Martijn! Heb er zin in, weer bekenden in Londen city:).

Love from Londen!

  • 06 December 2010 - 18:44

    Esther En Martijn:

    Nog 5 nachtjes!!!!

  • 06 December 2010 - 18:50

    Esther En Martijn:

    And....we liked your story again!

    With love from us!!

  • 06 December 2010 - 19:09

    Papa&Mama:

    Dat was weer een leuk en druk weekend dus.Je zult alle bekende Londense bezienswaardigheden al wel kunnen dromen maar gelukkig wel steeds met verschillende gasten. Je boft maar met zoveel visitors. Fijn dat jullie zo'n leuk weekend hebben gehad alleen jammer van de vertraging van Anique op de terugweg. Ook wel leuk dat sinterklaas jou zelfs in Engeland weet te vinden, jou daar heeft gelaten en niet mee heeft genomen naar Spanje. Dan zal je toch wel lief zijn geweest... Liefs Papa en Mama

  • 06 December 2010 - 20:09

    Minke:

    Haha, alweer zo'n druk weekend! Haha je hebt niet eens tijd om heimwee te hebben! Maar dat is daar natuurlijk ook helemaal niet nodig! Klinkt weer super gezellig allemaal!
    En hoe staat het met je gedicht? Ik moet nog beginnen, hihi...
    Tot over 3 weekjes alweer!!
    Liefs

  • 07 December 2010 - 00:27

    Manon :

    M-Louse

    wauuuw! leuk verhaal meissie.
    Je maakt best veel dingen mee die ik
    ook mee heb gemaakt;) natuurlijk was ik ook in Oneil's te vinden en heb ik ook een pakketje voor Sinterklaas ontvangen. Die massage waar je het over hebt heb ik ook gehad!
    Dat moet geen toeval zijn als Charing Cross & Grosvenor zusjes zijn!
    Snel weer afspreken meisje, altijd gezellig! :D En haaaaaveee fun met je weekendje aankomende week!

    lieeefs voor jou xx

  • 07 December 2010 - 17:58

    Aniqueje:

    Haha super leuk!!!
    Je bent alleen vergeten te vertellen over "de o zo niet vervelende mannen".
    Maar zeker voor herhaling vatbaar, volgend jaar maar antwerpen dus? Haha!
    Alvast veel plezier volgend weekend!!!
    Kussen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Marlous goes London!

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

Home sweet home

19 Januari 2011

Just one week left...

01 Januari 2011

HAPPY NEW YEAR!!!!

21 December 2010

Last visits etc.

06 December 2010

AAAAAAAAAANIQUE ft. MAAAAAAAAAAALOUS!!
Marlous

Update april 2014: Vanaf mei zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van mijn backpack trip naar Australie, Nieuw Zeeland en Thailand! Op 14 augustus vertrek ik voor een half jaar naar Londen om stage te gaan lopen in het Grosvenor hotel! Ik hoop dat jullie mij zullen volgen via deze site.

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 19553

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 14 Augustus 2014

Australie-NZ-Azie

14 Augustus 2010 - 27 Januari 2011

Marlous goes London!

Landen bezocht: