Just one week left... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu Just one week left... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu

Just one week left...

Door: marloussteemers

Blijf op de hoogte en volg Marlous

19 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello everybody:).

Welkom bij alweer een van mijn laatste reisverslagen! Over een weekje zit het er alweer bijna op.. Ik kan het nog niet helemaal geloven, want het gaat nu echt té snel!!! Morgenochtend over een week ben ik weer definitief terug in Nederland. Heel raar idee!
Maar ik heb de afgelopen tijd nog genoeg leuke dingen gedaan, dus laten we daarmee beginnen!

Allereerst was ik natuurlijk jarig in Londen. Één van mijn raarste verjaardagen ooit moet ik eerlijk zeggen. Ik heb me namelijk niet echt jarig gevoeld. Het is toch anders zo'n dag.. Ik heb gewoon gewerkt en alles gaat door. Natuurljk krijg je wel veel smsjes, krabbels, kaartjes (soms een beetje laat;)) en leuke berichtjes -iedereen ook bedankt hiervoor!!- maar het is niet helemaal zoals thuis. Maar 's avonds zijn we gezellig uit eten geweest met Kirsten, Lieke en Manon (Mascha was helaas ziek) en hebben we nog een paar drankjes gedronken in de pub aan de overkant. Ook heb ik van hun nog hele leuke cadeautjes gehad, dus daardoor voelde ik me al wel iets meer jarig.

Die donderdagavond erop vloog ik al weer terug naar NL voor een weekendje. Super gezellig was dat, zoals de meeste van jullie wel hebben meegemaakt haha! Die zaterdag was toch meer mijn verjaardag dan die dinsdag eigenlijk.
Maar zo'n weekendje vliegt natuurlijk ook weer voorbij, en zondagavond was het tijd om terug te vliegen voor de laatste 2,5 week.

Maandag de 10e hebben we helaas Kirsten op de bus naar huis gezet. Wegens wat familie omstandigheden is zij 2,5 week eerder naar huis gevlogen en moest ik dus afscheid nemen van mijn allerliefste kamergenootje! Dat was niet leuk, maar we gaan elkaar nog heeeel veel zien in Nederland! Dat weet ik zeker. Ik heb er een heel bijzondere vriendin aan overgehouden!
Dit hield ook in dat ik de laatste 2,5 week onze kamer voor mij alleen had. En ik moet jullie heel eerlijk bekennen dat me dat best wel goed bevalt hahaha! Heerlijk, lekker doen waar je zin in hebt!

Maar het was ook wel een druk weekje. Er zijn inmiddels al weer wat nieuwe NLe studenten hier en in Charing Cross gekomen. Dat betekent natuurlijk dat zij ingewijdt moeten worden in het Londense leventje, wat weer inhoudt dat je ze kennis moet laten maken met de pubs hier haha! Woensdag hebben we dus gezellig met zn allen wat gedronken in de pub hier aan de overkant.
Donderdag had ik een leaving party van de studenten in Marble Arch (ook een hotel hier in Londen). Met een stuk of 10, 15 Saxion studenten hebben we toen een gezellig avondje gehad in een pub vlakbij Oxford Street. Heel leuk!!

Dan afgelopen weekend. Zaterdag hadden Mascha en ik afgesproken met Heather. Dat is een collegaatje van ons, en een directe collega van Mascha eigenlijk. Haar ouders wonen vlakbij Windsor en zij heeft ons die dag meegenomen en van alles laten zien.
We hadden afgesproken bij hotel Thistle Heathrow. Daar kwam zij ons met de auto ophalen. We zijn toen naar Windsor gereden en hebben Windsor Castle (huis van de koninklijke familie, naast Buckingham Palace hun eerste verblijfplaats) van de buitenkant bekeken. Ook zijn we door het gezellige plaatsje heen gelopen en kon Mascha het niet laten om in te slaan bij de H&M! 's Middags hebben we heerlijk geluncht bij een gezellig cafeetje. En vervolgens zijn we nog langs Eton College gelopen. Dit is een hele bekende privé school voor jongens. Charles, Harry en William hebben hier ook op school gezeten. En het is echt zo'n Engelse kostschool! Alle jongens lopen of in een uniform of in dezelfde sportkleding. Ik vond dat wel heel apart om te zien, net alsof ik in een film liep ofzo!
Zaterdagavond had ik afgesproken met de studenten in Charing Cross. Het was Manons laatste zaterdagavond en dat moest goed afgesloten worden. Dus zijn we met zn 8en naar O'Neills gegaan. Dit was weer een hele geslaagde avond. We kwamen nog meer NLe studenten tegen en de tijd vloog weer eens voorbij helaas.
Zondag was het tijd voor niks doen haha om uitgerust aan mijn laatste volle week werken te beginnen.

En die week is nu al halverwege. Pff, gaat echt nergens meer over nu. Morgen is de leaving party van Manon en twee van haar hotelgenootjes (Tom en Rolf). Tom en Rolf vertrekken vrijdag en Manon zaterdag.
Dan heb ik nog één weekendje hier, woensdag is het tijd voor onze leaving party en donderdag is het over, klaar en afgelopen in Londen city.
Ik denk wel dat ik iedereen heel erg ga missen hier. Alle collega's vragen nu ook: heb je zin om weer naar huis te gaan? En ik antwoord dan altijd: Tsja, 'mixed feelings'. Natuurlijk is het leuk om mijn familie en vriendinnetjes weer te zien, en ik vind het ook helemaal niet erg om naar huis te gaan, maar hier is alles ook zo leuk! Je hebt in een half jaar wel wat opgebouwd natuurlijk en om dat zomaar achter te laten is niet zomaar wat.

Ik denk dat dit mijn een na laatste verhaaltje was hier. Misschien zelfs wel de laatste die ik in Londen schrijf.
Ik ga nog even een weekje heeeel erg genieten en dan zie ik jullie volgende week al weer!!

Love and kisses from London baby!!!

  • 19 Januari 2011 - 21:55

    Diantie:

    Geniet maar lekker van die laatste daagjes in Londen en een goede reis terug!

  • 20 Januari 2011 - 06:48

    Esther:

    Ga je lekker genieten van je laatste weekje en vooral je weekend!?! Nog speciale plannen eigenlijk?? En dan weer je gewone leventje in Nederland oppakken he! Dat zal ook wennen zijn! Het is echt voorbij gevlogen!

    Veel liefs!

  • 20 Januari 2011 - 11:48

    Minke:

    Inderdaad EXTRA genieten deze week!
    Lijkt mij ook moeilijk hoor! Gelukkig zijn de meeste vrienden die je hebt leren kennen Nederlands, kan je ze nog iets sneller opzoeken dan wanneer ze in Engeland zitten! :D
    Nou tot heel snel alweer! En geniet nog even van het mooie Londen!
    Liefs!

  • 25 Januari 2011 - 13:19

    "Mistery Guy":

    Ja het zit er weer bijna op marlous!
    Nog maar 2 nachtjes en dan zie ik je weer, daar ben ik stiekem wel heel blij om!!!!

    kuskuskuskus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Marlous goes London!

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

Home sweet home

19 Januari 2011

Just one week left...

01 Januari 2011

HAPPY NEW YEAR!!!!

21 December 2010

Last visits etc.

06 December 2010

AAAAAAAAAANIQUE ft. MAAAAAAAAAAALOUS!!
Marlous

Update april 2014: Vanaf mei zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van mijn backpack trip naar Australie, Nieuw Zeeland en Thailand! Op 14 augustus vertrek ik voor een half jaar naar Londen om stage te gaan lopen in het Grosvenor hotel! Ik hoop dat jullie mij zullen volgen via deze site.

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 19550

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 14 Augustus 2014

Australie-NZ-Azie

14 Augustus 2010 - 27 Januari 2011

Marlous goes London!

Landen bezocht: