First month finished! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu First month finished! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu

First month finished!

Door: marloussteemers

Blijf op de hoogte en volg Marlous

14 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo lieve allemaal.
Het werd weer eens tijd voor een berichtje van mij. Inmiddels is het al weer ruim twee weken geleden dat ik mijn laatste berichtje schreef, en zit ik alweer precies een maand in Londen! Time flies when you're having fun zeggen ze, en dat is hier ook echt zo. Volgende week donderdag komen pap,mam & Jordy alweer hier. Daar kijk ik wel echt naar uit. Heb heel erg zin om hun Londen te laten zien en lekker vier daagjes met zn viertjes te zijn.
Ik heb inmiddels ook mijn ticket geboekt voor kerst, dus ik kom dan definitief naar huis. Donderdagmorgen kom ik thuis en dinsdagavond vlieg ik weer terug!

Maar, over mijn belevenissen hier. Op het werk gaat het goed. De afgelopen twee weken was Jolanta op vakantie en hadden we een vervangster, Mihaela. Hele aardige vrouw, soms lekker chaotisch dus dat was gezellig! Helaas verlaat ze ons, en komt Jolanta vanaf donderdag weer terug. Ik vermaak me nu goed op het werk. Ewa geeft me vaak dagelijks allerlei taken, zo is elke dag weer anders! Ik heb natuurlijk wel de vaste dingen die ik elke dag moet doen, maar omdat ze me steeds andere dingen te doen geeft ben ik steeds druk met iets anders. Afgelopen weekend is de eerste verdieping weer teruggekomen uit de verbouwing. Deze kamers zijn heel erg mooi geworden! Alles is opnieuw geverfd, er ligt nieuw tapijt in enz. enz. Ziet er heel luxe uit! Ik ben gisteren in alle kamers geweest, dat is wel een voordeel van Housekeeping. Je komt echt overal.
Afgelopen weekend en het weekend ervoor heb ik de zondag gewerkt en de vrijdag vrij gehad. Dit zal denk ik nog wel vaker voorkomen, maar dat vind ik niet heel erg. Zo heb ik ook een dagje lekker voor mezelf wat ook niet verkeerd is!

Vorig weekend had ik sowieso het hele weekend de kamer voor mij alleen. Kirsten was een weekend naar huis voor een vrijgezellenfeest van haar vriendin. Die vrijdag was ik dus vrij en ben ik 's ochtends lekker gaan sporten. Goed begin van de dag! 's Middags heb ik een filmpje gekeken en heb ik de Tower en Tower Bridge eens bekeken. Die had ik nl nog niet gezien haha, en dat moet wel als je in Londen woont! Vrijdagavond was de stapavond van het weekend. Dat kwam mij natuurlijk heel goed uit omdat ik zondag moest werken. We zijn met twee klasgenootjes van Lieke (Inge en Nieke) en hun hotelgenootjes op stap geweest. Totaal met zn achten. Eerst met zn allen naar de Hems en daarna naar Rumba. Hele leuke club met lekkere muziek! Het was ook een hele gezellige en geslaagde avond:D.
Zaterdag zijn Mascha, Lieke en ik naar Camden Town geweest. Dat zou echt heel leuk zijn, en guess what: dat was het ook! Camden Town staat bekend om zijn marktjes. Overal zijn marktjes! Als je ergens rechtsaf slaat loop je een markt op en je kunt links en rechts allerlei andere marktjes op. Super leuk! Er waren ook heel erg veel eetkraampjes, waar ze ter plekke echt heerlijk eten maakten. Echt een aanrader om heen te gaan als je een keer hier bent.
's Avonds hebben we lekker een filmpje gekeken. Zondag dus gewerkt, en 's avonds kwam Kirsten weer thuis!

Het weekend daarna (afgelopen weekend dus) was Mascha naar huis, dus waren Kirsten, Lieke en ik met zn drieen. Vrijdagavond kwam Inge (klasgenootje van Lieke) hier een filmpje kijken. En zaterdag zijn we ook met haar naar het Thames Festival geweest. Dat is een end-of-summer festival langs de Thames. Van de Tower Bridge tot aan Westminster, dus dwars door Londen heen. We hadden er wel iets meer van verwacht, maar het was wel leuk om allerlei kraampjes en mensen te bekijken! Zaterdagavond zouden we weer gaan stappen ofcourse! Eerst zijn we naar Hyde Park geweest, daar zaten we met ongeveer 15 Saxion studenten lekker in het park. Maar helaas waren wij zo slim de verkeerde bus te pakken zodat we een beetje laat in Hyde Park waren:P. Wij hebben hier dus niet zo lang gezeten. Daarna zijn we met de hele groep naar O'Neills geweest. Dit is geen club, maar ook geen pub. Beetje tussenin eigenlijk. Er speelde een liveband en die waren wel heel goed! Helaas moest ik afgelopen zondag weer werken, dus tegen half 3 zijn Lieke en ik toch maar afgehaakt haha.
Nou, dit waren mijn weekenden!

Verder leuk nieuws uit Nederland: ik heb de Erasmusbeurs gekregen! Dat betekent dat ik vanuit Europa een beurs krijg omdat ik in het buitenland stage loop. Ik krijg natuurlijk niks geen stagevergoeding dus een extraatje is mooi meegenomen.
Daarnaast heb ik ook al wat lieve kaartjes & brieven uit Nederland ontvangen. Dat is heel leuk om te krijgen hier, ga daar vooral mee door haha!
En, tenslotte zijn er weer wat bezoekjes geboekt hierheen, jeeeej:D!!
Mama komt het weekend van 22 oktober drie daagjes hierheen. Lekker een moeder-dochter weekend dus! Heb ik zeker al zin in:D!
En Romy, Stephanie, Anne Margot en Minke hebben geboekt!! Zij komen 5,6 & 7 november hierheen. Kan niet wachten haha!

Nou, lieve mensen, dit was het weer voor deze keer. Ik kijk alweer uit naar jullie berichtjes, en ben benieuwd wie deze keer de eerste is hehe. Minke weer??
Tot skypes/msn/sms/enz!

Liefs vanuit LONDONCITY
Marlous!

  • 14 September 2010 - 17:26

    Manon :

    hee marlous
    wat een leuk verhaaltje
    we kletsen zo even bij!

    tot straks

    Liefs xx

  • 14 September 2010 - 17:49

    Martijn & Esther:

    Heyyy Marlous,

    leuk verhaaltje weer. En lekker dat je uit kunt kijken naar het weekend met z'n viertjes. Het is al snel! Morgen even echt bijkletsen!!

    Ennuh super van die beurs!

    Veel liefs, M&E

  • 14 September 2010 - 19:18

    Minke:

    Shit! 3e!
    Hahaha, maar het klinkt weer leuk heur! Ben heel benieuwd wat je ons allemaal laat zien daar! PRIMARK PRIMARK PRIMARK! Hihi
    Tot sprekens!
    xxx

  • 14 September 2010 - 20:52

    Anne Margot En Romy:

    YEEEEEEEEEEUUUUUUUUUJ wij zijn de eerste.
    Leuk verhaaltje hoor. Leest lekker weg...
    Wij hebben echt heel veel zin om je weer te zien!

    Love you!

    (Oeps, we zijn toch niet de eerste. HAHA)

  • 14 September 2010 - 22:33

    Esther Van Dijk:

    he marlousje!!KLinkt super goed daar!Gelukkig heb je nog genoeg tijd om lekker te stappen ook!;)
    Veel plezier nog!
    kus

  • 16 September 2010 - 20:44

    Papa En Mama:

    Hee meissie, het is toch iedere keer weer leuk om je verhaal te lezen (al weten we het meeste al).Je kunt wel zien dat het schrijven van verhalen c.q. boeken in de familie zit. Nog zeven nachtjes slapen en dan ...... Liefs van ons.

  • 24 September 2010 - 00:36

    Guy:

    Hallo,

    Zelf kwam ik laatste een aantal advertenties tegen voor een "recreatie" stage in het hotel.

    Weet jij of er echt een vorm van recreatie is en hoe is dit, want ik ben wel geïnterreseerd.

    Als je wil (en tijd hebt haha) kun je me hier een antwoord over sturen op G_H@Live.nl

    Bij voorbaat dank en veel succes met de stage.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Marlous goes London!

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

Home sweet home

19 Januari 2011

Just one week left...

01 Januari 2011

HAPPY NEW YEAR!!!!

21 December 2010

Last visits etc.

06 December 2010

AAAAAAAAAANIQUE ft. MAAAAAAAAAAALOUS!!
Marlous

Update april 2014: Vanaf mei zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van mijn backpack trip naar Australie, Nieuw Zeeland en Thailand! Op 14 augustus vertrek ik voor een half jaar naar Londen om stage te gaan lopen in het Grosvenor hotel! Ik hoop dat jullie mij zullen volgen via deze site.

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 19534

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 14 Augustus 2014

Australie-NZ-Azie

14 Augustus 2010 - 27 Januari 2011

Marlous goes London!

Landen bezocht: