Settling in! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu Settling in! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu

Settling in!

Door: marloussteemers

Blijf op de hoogte en volg Marlous

30 Augustus 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi everybody!!
Weer een berichtje van mij uit Londen! Alles gaat hier nog steeds heel erg goed. De tijd gaat super snel. Ik ben hier al weer ruim 2 weken en begin alweer aan mijn derde werkweek.

Vorige week was het een rustige week op het werk. Vrijdag ben ik daarom al om 3 uur naar huis gestuurd. Dat vind ik natuurlijk helemaaal niet erg haha! Zo begon mijn weekend heel vroeg. En ik had ook nog eens een lang weekend, want vandaag (maandag) is bank holiday. Dat betekent een verplichte vrije dag in Engeland. Heerlijk!
Op het werk gaat het verder zn gangetje. Ik begin steeds meer de gang van zaken te kennen en red me prima alleen. Ik mag nu ook alleen de VIP kamers controleren en vaker alleen naar de morning meetings. Als Ewa er niet is ga ik vaak naar de morning meetings. Jolanta heeft daar een hekel aan, dus stuurt ze mij er liever heen. Donderdag was ook een hele rustige dag, daarom heb ik toen een paar uurtjes bij de concierge meegelopen. Ze willen mij graag op een paar afdelingen mee laten lopen zodat ik weet hoe het daar draait. Vind ik wel heel interessant! Donderdag was dus de concierge aan de beurt. Die mannen zijn stuk voor stuk super aardig en echte concierges van een hotel. Ze kunnen van alles voor je regelen en weten alles van Londen. Ik moest onder andere een 'Concierge Quiz' doen. Van Paul (Head Concierge) kreeg ik 11 vragen die ik met behulp van verschillende informatieboekjes moest beantwoorden. Was heel gezellig eigenlijk haha!

Vorige week zijn we 's avonds niet veel weg geweest. Dinsdagavond hebben we gezellig met zn viertjes gekaart bij ons op de kamer. Hele gezellige avond! Woensdag was het de beurt aan Mascha en Lieke voor een gezellig avondje, dus hebben we daar Dear John gekeken! Filmpjes kijken is wel een van onze favoriete bezigheden hier! Lieke download er heel veel, ik ben ook al bezig. En als Kirsten vrijdag een weekendje naar huis gaat zet ze haar hele harde schijf vol met films! Zo hebben we weer wat te doen 's avonds.

Vrijdag avond, tijd om het weekend in te luiden! Mascha en Lieke waren dit weekend naar huis, dus Kirsten en ik waren met zn tweetjes. We besloten om in de buurt maar eens een pub op te zoeken om daar een echt Engels biertje te drinken. Zo gezegd, zo gedaan. Via de concierges hadden we een paar pubs in de buurt gekregen. Eerst iets verderop wat gedronken, maar daar liep het al vrij snel leeg. Dus zijn we naar Shakespeare's geweest. Dat is een vrij grote pub tegenover ons hotel. Daar speelde ook een bandje met van die typisch Ierse muziek. Dat was wel heel erg leuk om naar te kijken. Sommige Engelsen gingen helemaal uit hun dak! Geweldig haha!
Zaterdag hebben Kirsten en ik de toerist uitgehangen. We zijn eerst naar Covent Garden geweest. Super gezellig is het daar. Een overdekt marktje met allerlei kraampjes en eettentjes. Daarna zijn we via Trafalgar Square naar Piccadilly Circus, Regent Street en Oxford Street gelopen!
's Avonds hadden we met Manon (mijn klasgenootje) afgesproken. We zijn eerst naar haar hotel gelopen (zij werkt in Charing Cross) en daarna zijn we naar Leicester Square gegaan. We hebben echt een super gezellige avond gehad!

En toen was het eindelijk zover. We hadden er al het hele weekend zin in: Notting Hill Carnival! Dat moest toch echt wel een spektakel zijn volgens mensen hier. Zondag was een beetje de dag voor de kinderen en maandag was de echte carnavals dag. Wij wilden beide dagen gaan, zodat we zondag alvast konden kijken wat maandag de beste plekken waren om naar de parades te kijken. Nou toen we er zondag waren zagen we van alles, behalve parades. Wel heel gezellig: overal eettentjes, punch, drankjes, dansende mensen en straatartiesten/ bandjes. Maar niet wat we ervan hadden verwacht. Toch was het wel een onverwacht leuk iets! We waren heel benieuwd naar vandaag, naar de 'echte parade'.
Vanochten waren we al extra vroeg weggegaan. We kwamen meteen op de paraderoute. Daar stonden we meteen vooraan! Nou en het was echt heel erg mooi om te zien! Allemaal Caribische muziek & veel RnB! En allemaal Afrikaanse mensen die prachtig verkleed waren. Ook waren er een paar mooie wagens met mensen bovenop. Iedereen was helemaal aan het dansen en dat was echt heel leuk om naar te kijken! Heb er ook heel veel foto's van gemaakt, die komen binnenkort op mijn hyves. Ik kan hier maar een paar foto's gratis op plaatsen, dus de rest zet ik allemaal op mijn hyves.

Nou tot zover mijn belevenissen hier. Ander leuk nieuws uit Nederland: de eerste bezoekjes naar Londen zijn geboekt!! Donderdag 23 september komen mijn ouders en Jordy mij voor 4 volle dagen bezoeken! Maandagochtend heel vroeg vliegen ze weer terug. Ik heb die donderdag en vrijdag ook vrij genomen, dus we gaan lekker vier daagjes toeristje uithangen. Heb er nu al super veel zin in.
Gistermiddag kreeg ik te horen dat het volgende bezoekje ook al is gepland! Hanny, Andre, Lisa en mijn ouders komen met zn vijfjes ook drie dagen hierheen. Super leuk!! Zij komen vrijdag 19 november hier aan en vliegen die maandagochtend ook heel vroeg weer terug. Lisa slaapt die drie nachtjes bij mij, super gezellig dus!
Dan willen Jordy&Anique als het goed is ook nog komen in het weekend van 12 november. En mama komt in oktober nog een weekendje alleen.
Ik heb ook besloten dat ik voor eind januari nog een keer naar huis kom, namelijk met kerst. Ik kom dan voor ongeveer vier daagjes naar huis, om kerst lekker met de familie & mijn vriendinnetjes te vieren.
Ik hoop dat ik binnenkort nog meer berichtjes van bezoekjes ontvang, altijd leuk!!

Ik kijk alweer uit naar jullie berichtjes en jullie zullen snel weer van mij horen!

Liefs Marlous!!

  • 30 Augustus 2010 - 19:02

    Minke:

    Hooooi, leuk leuk allemaal! Dus we kunnen 2e kerstdag naar Boode ;)
    Gezeelllig!!

  • 31 Augustus 2010 - 09:55

    Kim:

    Hey marlous!

    Zo te horen heb je je plekje gevonden in Londen. Leuk om je verhalen te lezen ben er een keer met school geweest weekje Londen was ook erg leuk! Het is ook zeker de moeite waard om daar musicals te bekijken op picadilly curcus! Daar lopen ze voor op hier hihihi..

    Leuk dat er al tripjes naar jouw toe zijn gepland.

    Have fun! dikke kus kim

  • 01 September 2010 - 10:36

    Stephanie:

    hey meis!!

    het lukte me gister nog niet om alles voor elkaar te krijgen op mn nieuwe laptop, maar ik ga vandaag ff skype installeren!
    dan spreek ik je gauw!
    wij gaan binnenkort ook even een datumpje prikken om je op te komen zoeken :D
    heb er heel veel zin in!!! :D
    & ik vind het ook erg leuk dat je met kerst weer ff lekker bij ons bent hihi.

    xx liefs

  • 01 September 2010 - 12:58

    Henny:

    hoi marlous zoals ik lees vermaak je je daar prima mis je wel en beetje hor maar gebruik je code nog regelmatig ben je toch nog een beetje bij de super hebben sollicitatie geplaatst voor 24 uur maar daar isnog niemand op geweest natuurlijk en eindelijk hebben we rob geus gehad het was netjes op eenn paar kleine dingen na het is weleen arrogante bal hoor niks aan verder gaat het zijn gangetje en gaat alles goed ga nu bij kim een bakkie koffie drinken veel plezier kusjes

  • 02 September 2010 - 09:23

    Kim:

    Hee marlous..

    Ik sprak van de week je broertje in de winkel. Hij heeft er veel zin in om naar je toe te komen, maar toen zei ik dan is de battumse keermis en daar had hij niet aangedacht, haha...
    Maja naar Londen gaan is natuurlijk leuker! Veel succes, Dikke kus..

  • 02 September 2010 - 17:51

    Renate:

    Ik dacht; ik plaats ook even een berichtje, stiekem lezen en niet reageren is ook niet echt leuk he :P!
    Leuk te lezen dat het je bevalt in Londen!
    In korte tijd al veel gezien! Veel plezier & geniet ervan!

  • 02 September 2010 - 17:52

    Maud Waanders:

    Hi wijfie,

    super leuk dat je het helemaal naar je zin hebt daar! en leuk dat je nog even naar huis komt, haha maken die maanden toch iets korter.
    Geniet ervan! want het vliegt voorbij, over 4 weekjes is het alweer afgelopen voor mij :(

    Liefs vanaf Malta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Marlous goes London!

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

Home sweet home

19 Januari 2011

Just one week left...

01 Januari 2011

HAPPY NEW YEAR!!!!

21 December 2010

Last visits etc.

06 December 2010

AAAAAAAAAANIQUE ft. MAAAAAAAAAAALOUS!!
Marlous

Update april 2014: Vanaf mei zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van mijn backpack trip naar Australie, Nieuw Zeeland en Thailand! Op 14 augustus vertrek ik voor een half jaar naar Londen om stage te gaan lopen in het Grosvenor hotel! Ik hoop dat jullie mij zullen volgen via deze site.

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 19560

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 14 Augustus 2014

Australie-NZ-Azie

14 Augustus 2010 - 27 Januari 2011

Marlous goes London!

Landen bezocht: