First visits - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu First visits - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu

First visits

Door: marloussteemers

Blijf op de hoogte en volg Marlous

27 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dag lieve allemaal,

Het werd weer hoog tijd voor een nieuw berichtje vanuit Londen city! En ik heb weer genoeg te vertellen, want het allereerste bezoek is jammer genoeg inmiddels al weer vertrokken.

Vorige week had ik eerst een korte werkweek. Zondagochtend moest ik samen met Kirsten een ontbijtshift draaien in onze nieuwe brasserie. Dit is het restaurant van het hotel, en is vorig weekend open gegaan. Omdat ze enorm tekort hadden aan personeel werden wij gevraagd of we één keer een ontbijtshift wilden draaien. Nou, vooruit. Met frisse tegenzin begonnen we om 7 uur 's ochtends mensen een tafel te wijzen in de ontbijtzaal. En om 11 uur waren we hier weer mee klaar. We mochten toen wel gebruik maken van het heeeeerlijke ontbijtbuffet: chocoladecroissantjes, croissantjes, gebakken eitje, bacon&eggs ofcourse etc...
Maandag, dinsdag en woensdag waren gewone werkdagen en donderdag en vrijdag was ik lekker vrij. Want donderdagochtend kwam er Nederlands volk in London!

Donderdagochtend om tien voor vijf heb ik samen met de andere Saxion meiden in het hotel de bus gepakt naar Stansted. De andere meiden gingen nl een weekendje naar Nederland toe en ik ging zoals de meesten van jullie wel weten mn ouders & Jordy ophalen! Zij kwamen voor vier dagen mij opzoeken in Londen. Pff, wat zijn die vier dagen omgevlogen!! Voordat ik het wist stond ik ze weer uit te zwaaien bij het metrostation.. Maar het was wel een geweldig leuk weekend!! Om zeven uur 's ochtends kon ik ze eindelijk weer zien!

Donderdag wilden we de wisseling van de wacht zien, maar die werd door het slechte (Engelse) weer afgelast. We zijn toen Buckingham Palace ingegaan. Dat kan alleen in augustus en september omdat de queen dan in haar zomerhuis verblijft. Dit was dus een van de laatste weekenden dat we het paleis konden bezoeken en dat leek ons wel de moeite waard. Het was ook heel interessant om dit een keer van binnen te zien, maar eerlijk gezegd soms wel een beetje langdradig hoor haha! Vooral Jordy kon niet altijd zn geduld opbrengen hehe. Die middag hebben we heel veel toeristische dingetjes bekeken: Big Ben, Houses of Parliament, Westminster Abbey, 10 Downing Street, Trafalgar Square. Die avond zijn we lekker bij de Italiaan uit eten geweest en waren we ook best wel redelijk kapot na een kort nachtje en druk dagje! Jordy sliep bij mij op de kamer, super gezellig, en pap&mam drie kamers verderop!

Vrijdagochtend zijn we naar het Chelsea Stadion geweest. Daar hebben we een uitgebreide rondleiding gekregen en onze ogen uitgekeken. We zagen echt alles! Van de kleedkamers tot de spelerstunnel, de pressroom en familieplaatsen. Super gaaf om een keer te zien!
Daarna zijn we naar St. Pauls Cathedral, de Tower en de Tower Bridge geweest.
En we sloten de dag af in Covent Garden en hebben daar heerlijk gegeten bij Covent Garden Grill! We hadden eigenlijk te weinig tijd om bij Covent Garden goed rond te kijken want ze begonnen al op te ruimen. Dus dat stellen we maar uit tot het volgende weekendje haha!
's Avonds hebben we gezellig gekaart op de kamer met een lekker drankje erbij. Echt heerlijk om dit weer met ze te doen!

Zaterdag was mama & mijn dagje: shoppen:D!! Vanaf Picadilly Circus naar Regent Street & Oxford street!! Ook zijn we in Carbury Street geweest. Een heel leuk straatje wat mama nog wist van een eerder weekendje Londen. Ik was er nog nooit geweest, dus heel leuk om daar ook even door heen te lopen! Na een bezoekje aan de Primark & H&M wat natuurlijk hoort bij een middagje shoppen zijn we nog even naar Hyde Park geweest. 's Avonds hebben we in Victoria Place onbeperkt pizza's gegeten. En 's avonds hebben we een lekker drankje gedronken in een Engelse pub op Leicester Square. Heel gezellig!

Zondag, alweer de laatste dag:(. We begonnen de dag bij Harrods. Daar was ik ook nog niet geweest. Maar super leuk om daar even rond te struinen en je te verbazen over de belachelijk dure dingen die ze daar verkopen. Vervolgens zijn we naar Camden Town geweest (zie eerder verhaaltje). Heel leuk om daar rond te struinen en lekker eten te halen en kraampjes te bekijken.
En rond acht uur 's avonds was het einde van het weekend al weer aangebroken. Ik heb ze op de metro richting Bishop Stortford gezet, waar ze in een B&B overnachtten en van waaruit ze vanochtend naar Stansted gingen.

Ik heb echt genoten van dit weekend. En het viel me vanochtend ook echt wel even zwaar om mijn nieuwe 'gewone' leventje weer op te pakken. Maar gelukkig heb ik al weer een volgend weekendje om naar toe te leven in oktober: dan komt mam hier heen voor een moeder & dochter weekendje. Ik vind het heel raar dat ik nu niet weet wanneer ik Jordy weer zie en dat het nog ongeveer twee maand duurt voordat ik pap weer zie. Maar pff, time goes fast. Dus voordat ik het weet zie ik ze weer! Ik heb nu in ieder geval een heerlijk weekend om op terug te kijken en: we hebben altijd de foto's nog! Deze plaats ik altijd op mijn hyves, mocht je ze willen zien.

Nou, tot zover mijn berichtje vanuit Londen! Ik laat snel weer wat van me horen.

Liefs, xxx!

  • 27 September 2010 - 17:55

    Minke:

    Leuk leuk! Gelukkig heb je je vermaakt met je fam!
    En inderdaad, kerst ligt alweer een beetje op de loer dus je bent ook zo weer thuis! En je weet wat ze zeggen: Time flies when your having fun! Haha, en dat heb je volgens mij zeker wel:D
    Tot november!!
    xxxx

  • 27 September 2010 - 18:23

    Esther En Martijn:

    Heyyy,

    erg leuk om te lezen weer!!

    Vooal lekker van dit weekendje nagenieten, tussendoor weer skypen en joh voor je het weet...is het al weer zover. Er staan leuke bezoekjes op stapel!!

    Veel liefs van ons

  • 28 September 2010 - 11:41

    Jordy:

    heel leuk stukje weer zus! en het was inderdaad heel gezellig! ik heb al met papa afspraken gemaakt over het spaarpotje, dus dat komt helemaal goed! have fun, en ik spreek je snel,
    liefs xxx

  • 28 September 2010 - 14:32

    Anne Margot:

    Hee schatjee!!!

    Leuk stukje weer :D.
    Zal idd wel raar zijn om dan weer aan het werk te moeten. Wij zijn allemaal brak hier, gister naar de bathmense kermis geweest. Net een keer klaar met douchen haha maar je hoort de verhalen snel!! Heb echt zin om je te komen bezoeken! Ik spreek je snel, moeten snel maar even weer een afspraakje maken om te skypen.

    Dikke kus

  • 02 Oktober 2010 - 20:47

    Papa&mama:

    Hoi hoi, Wat een geweldig weekend!!!We hebben er met zijn allen van genoten. Het was wel Londen in vogelvlucht hoor. Zoveel gezien in zo weinig tijd. Tenminste het leek zo kort maar 4 dagen is eigenlijk nog best een lange tijd. Trouwens wel makkelijk zo'n Personal Guide. Scheelt je een hoop uitzoekwerk waar je naar toemoet en hoe je er moet komen.. Liefs Papa&Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Marlous goes London!

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

Home sweet home

19 Januari 2011

Just one week left...

01 Januari 2011

HAPPY NEW YEAR!!!!

21 December 2010

Last visits etc.

06 December 2010

AAAAAAAAAANIQUE ft. MAAAAAAAAAAALOUS!!
Marlous

Update april 2014: Vanaf mei zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van mijn backpack trip naar Australie, Nieuw Zeeland en Thailand! Op 14 augustus vertrek ik voor een half jaar naar Londen om stage te gaan lopen in het Grosvenor hotel! Ik hoop dat jullie mij zullen volgen via deze site.

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 19536

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 14 Augustus 2014

Australie-NZ-Azie

14 Augustus 2010 - 27 Januari 2011

Marlous goes London!

Landen bezocht: