My first days at Londen city! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu My first days at Londen city! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu

My first days at Londen city!

Door: marloussteemers

Blijf op de hoogte en volg Marlous

16 Augustus 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi everybody!!
Nou, hier is dan het eerste berichtje vanuit Londen! Het is hier echt super haha!!
Ik zal beginnen bij het begin, anders wordt het zo'n lekker onoverzichterlijk verhaaltje.

Vrijdagavond was mijn afscheidsfeestje. Nou, wat een jankavond zeg!! Maar wel ontzettend leuk. Mijn lieve vriendinnetjes hebben een supersuper lief filmpje voor mij gemaakt. Iedereen die het wil zien kan het bekijken op http://www.youtube.com/watch?v=YAeEIf5IPrI&feature=player_embedded. Ook heb ik van hun een boekje gekregen waarin ze allemaal iets liefs hebben geschreven. Ik mocht dit alleen pas in Londen allemaal lezen. Ook mijn familie was druk voor me geweest! Jordy, Esther en Remko hebben van heel veel mensen een lief berichtje/ verhaaltje/ foto/ tips gekregen en deze gebundeld in een map. Deze heb ik ook meegenomen en kijk ik ook regelmatig in! Maar een afscheidsfeestje zonder afscheid is natuurlijk geen afscheidsfeestje, dus de nodige tranen zijn ook gevloeid.

En toen was het zaterdag.. De dag van vertrek! Stephanie (net 3 uurtjes terug van vakantie), Romy, Anne Margot en Sanne zijn me uit komen zwaaien. Dat was wel even heel zwaar. Ik ga deze meiden (en de rest ook) echt zo ontzettend missen!!
Toen op naar het vliegveld. Daar kwamen we rond kwart over twaalf aan. Bij het inchecken had mijn handbagage 3 kilo overgewicht. Dus ik heb net gedaan alsof ik wat dingen eruit haalde, tot dat hij nog 6,5 kilo woog (hij mocht 5 wegen). Het meisje achter de balie vond 6,5 kilo goed maar ik heb de rest er zo weer bij ingestopt haha. We hebben eerst nog even koffie gedronken en toen was het moment van afscheid nemen echt gekomen. Dit was echt niet leuk. Maar hier moest ik natuurlijk ook door. Na veeeel tranen ben ik toch maar door de douane gegaan. En toen maar wachten op dat vliegtuig. Nou dat duurde dus vet lang, want ik had een uur vertraging! Uiteindelijk zat ik om 3 uur in het vliegtuig. Maar voordat we vlogen was het ook alweer iets later. Uiteindelijk ben ik om 15.15 uur Engelse tijd geland (16.15 in NL). Daarna mn koffer gepakt en kaartje voor de trein gekocht. Uiteindelijk was ik rond half 5 op Victoria Station. En de ingang van mijn hotel zit ook in dit station.
In het hotel werd ik heel gastvrij ontvangen! De duty manager van die dag heeft me naar mijn kamer gebracht en gaf me een welkomstpakket. Hier zat een map met alle informatie over de eerste paar dagen in, een veiligheidshesje voor brandtrainingen, een kommetje, een lepel en een enorme vooraad cornflakes voor mn ontbijt. Bij aankomst in mijn hotel was mijn kamergenootje Kirsten er ook. Heel aardig meisje, gelukkig klikt het goed tussen ons! Onze kamer is niet groot, maar prima te doen. De foto's volgen!!
Zij heeft me ook voorgesteld aan de twee andere Saxion meiden in mijn hotel: Mascha en Lieke. Na het eten in de kantine (wat erg meeviel) zijn we naar de Hems geweest. Een Nederlands cafe in Chinatown. Hier waren nog meer Saxion studenten. Ik ben aan iedereen voorgesteld, maar weet de helft al niet meer haha! We zijn hier niet heel lang gebleven, aangezien ik best moe was van deze enerverende dag! Via Leicester Square zijn we met de taxi naar ons hotel gegaan. Wel een leuke ervaring, aan de andere kant rijden!
Tussendoor heb ik ook de verhaaltjes van de meiden gelezen. Echt zo leuk!!

Zondag werden we vroeg wakker gemaakt (10 uur) door Johan. Dit is de student van wie ik de stageplek overneem. Hij had nog wat spullen die hij niet mee neemt naar Nederland, en kwam die ons even brengen. Dus nu hebben we o.a. een tosti ijzer, kleed voor in het park en paar flessen wijn. Lieke, Kirsten en ik hebben daarna wat boodschapjes gedaan en daarna hebben Kirsten en ik even een film gekeken.
's Middags had ik met Manon afgesproken (mijn klasgenootje). Wel heel leuk om haar in Londen te zien!! We hebben even bijgekletst en ik heb haar kamer even gezien. Toen zijn we Londen ingelopen. Via Trafalgar Square naar Piccadily Circus en Oxford Street. En daar was de Primark. I looooooooooooove Primark!! Echt een walhalla voor koopjesjagers!! Je hebt hier alles, echt alles voor zooooo weinig geld! De H&M is er duur bij, serieus. Dus ik kon het natuurlijk niet laten hier mijn slag te slaan haha!
We hebben daarna samen bij de KFC gegeten (hotwings:D). Daarna hebben we nog even snel de Londen Eye en de Big Ben bekeken.
Gisteravond hebben Kirsten, Lieke en ik een filmpje gekeken en op tijd gaan slapen. Want iedereen moest vandaag weer aan de slag!

Vandaag was mijn Company Induction. Tijdens deze dag kreeg ik allerlei informatie over het hotel, de geschiedenis, safety&health, employee benefits etc etc etc. Wel interessant om te weten hoe alles in elkaar steekt!
Maar morgen begint het pas echt voor mij. Dan ontmoet ik mijn stagebegeleider in het hotel en begint mijn echt werk. Ik ben ontzettend benieuwd en vind het ook wel spannend! Maar hierover dus meer in mijn nieuwe berichtje.

Voor degene die het nog niet hebben ontdekt: linksonderin kun je je met je email aanmelden. Zo krijg je iedere keer een mailtje als ik een verhaaltje plaats!

Ik heb inmiddels ook een Engels nummer. Als je deze wilt, moet je me even mailen. Ik ga hem nl niet op deze site zetten. Hetzelfde geldt voor mijn adres!
Maar het is het goedkoopst voor iedereen als je mij smst op mijn Nederlandse nummer, en ik jou terug sms vanaf mijn Engelse nummer.

Nou tot zover mijn eerste berichtje vanuit Londen.

miss you all!!
Liefs Marlous

  • 16 Augustus 2010 - 16:18

    Minke:

    Wauw, ik ben de eerste!
    Leuk om je verhalen te lezen, en nu heb ik nog meer de neiging om langs te komen en op koopjes te jagen!
    Heel veel succes morgen met je eerste dag, komt vast allemaal goed!
    Liefs!

  • 16 Augustus 2010 - 16:42

    Merle:

    Hee Marlous! Leuk om je verhaal van je eerste weekend te lezen! Jij hebt dus ook al geshopt bij de primark, haha ik ben wel jaloers hoor. Hoor er allemaal verhalen over, dat het zo´n super winkel is.
    Nou heel veel succes morgen! Liefs xx

  • 16 Augustus 2010 - 16:44

    Denise:

    Hoi Marlous,

    Leuk dat je goed bent aangekomen en goed bent ontvangen. Maar ik dacht dat je een kamer voor jezelf alleen had? Of is dit weer veranderd? Ik wordt trouwens wel nieuwsgierig naar Primark door de verhalen van jou en Manon! Succes morgen (maar dat zal vast wel goed komen).

    Liefs!

  • 16 Augustus 2010 - 17:40

    Aniqueje:

    Haaai Maaaalous! Haha! Leuk verhaal, en wat ben ik jaloers! Koopjes koopjes koopjes!!! Haha! Nou ben ontzettend blij dat je het al zo naar je zin hebt! Gelijk de kroeg in bij aankomst haha geniaal! Veel suc6, en plezier morgen! =)
    Dikke lik, aaaanique.

  • 16 Augustus 2010 - 18:15

    Lucy:

    Nou meid ben blij om te horen dat je het al lekker naar je zin hebt en dat je goed bent aangekomen.
    Ik houd de site goed in de gaten.
    Good Luck.
    Toi toi toi
    xxxxxx Luus

  • 16 Augustus 2010 - 19:35

    Romy:

    Vriendinnetje!:D
    Super leuk verhaaltje. Was gezellig net he, even op msn kletsen en cammen..;) Voor herhaling vatbaar...

    love you!!

  • 16 Augustus 2010 - 19:42

    Lisette :

    Leuk om je verhalen te lezen! De Primark is inderdaad echt een shopwalhalla! Succes morgen!
    Liefs!

  • 16 Augustus 2010 - 20:26

    Papa En Mama:

    Hoi hoi. Dat skypen is echt hardstikke leuk. Een prima uitvinding. Als je elke keer zo'n lang verhaal schrijft ben je er mooi druk mee. Haha maar wel erg leuk om te lezen. Morgen ga je echt beginnen. Veel succes! Liefs van ons

  • 16 Augustus 2010 - 20:52

    Mia En Kim:

    Hee Marlousje,

    Wat leuk om nu al wat van je te horen. Wel bijhouden hé:P We hebben het filmpje ook even bekeken. Super leuke foto's.. haha.. Ik ga skyp ook even instaleren.. spreek je snel.. veel succes morgen..

    Veel liefs Mia en Kim

  • 17 Augustus 2010 - 06:13

    Esther:

    Je bent er meteen vol ingedoken!! Klinkt goed hoor, de Hems en de Primark --echt Marlous!!--. Hopelijk ga je het schrijven hier volhouden, want het is erg leuk om te lezen. Ben benieuwd naar de foto's!! Vandaag het echte werk dus.

    Succes vandaag, veel liefs, Esther

  • 17 Augustus 2010 - 13:28

    Tiny:

    Marlous wat een leuk verhaal heb je geschreven.
    Zo te horen,ik bedoel dus lezen zul je je snel thuis voelen in Londen.Veel groeten en succes.

  • 17 Augustus 2010 - 14:45

    Anouk:

    Hee Marlous!
    Wat klinkt dat tot nu toe leuk, gezellig en jaloers om op te worden, haha! Succes met je stage & maak er nog een super tijd van in Londencity!
    Liefs

  • 18 Augustus 2010 - 07:53

    Stephanie:

    Hey lieverd! :D

    echt een leuk verhaaltje!
    leuk om te zien dat je het zo naar je zin hebt.
    ik kan niet wachten om je op te zoeken, en dan samen naar de Primark te gaan hahaha :P

    xx liefs

  • 19 Augustus 2010 - 07:33

    Jordy:

    Hey zusje!
    fijn te zien dat alles goed met je gaat! alleen 1 ding valt me een beetje tegen, dat je hotwings gaat eten zonder mij!?!? haha grapje, ik ga vanmiddag even met mama de stad in, en vanavond weer trainen, voor ik het weet zit ik weer op school, dus het gewone leventje begint weer! ben nieuwsgierig naar je volgende verslag!
    liefs,
    Jordy

  • 19 Augustus 2010 - 11:07

    Henny:

    he marlous zo te leZen gaat het prima met je het werk gaat ook vast goed komen jou kennende hier is ook alles oke leuk gedaan dit horen elkaar weer kus henny

  • 22 Augustus 2010 - 11:15

    Fleur:

    klinkt heel goed, ben stik jaloers, want het is zo vet om door londen te lopen! geniet ervan en plaats snel een verhaal over je werk, want ben zeeeer benieuwd! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Marlous goes London!

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

Home sweet home

19 Januari 2011

Just one week left...

01 Januari 2011

HAPPY NEW YEAR!!!!

21 December 2010

Last visits etc.

06 December 2010

AAAAAAAAAANIQUE ft. MAAAAAAAAAAALOUS!!
Marlous

Update april 2014: Vanaf mei zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van mijn backpack trip naar Australie, Nieuw Zeeland en Thailand! Op 14 augustus vertrek ik voor een half jaar naar Londen om stage te gaan lopen in het Grosvenor hotel! Ik hoop dat jullie mij zullen volgen via deze site.

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 19569

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 14 Augustus 2014

Australie-NZ-Azie

14 Augustus 2010 - 27 Januari 2011

Marlous goes London!

Landen bezocht: