First week! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu First week! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marlous Steemers - WaarBenJij.nu

First week!

Door: marloussteemers

Blijf op de hoogte en volg Marlous

23 Augustus 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo lieve allemaal!

Na vele verzoekjes is hier dan mijn tweede berichtje vanuit Londen!

Ik wil allereerst iedereen heeeel erg bedanken voor alle lieve berichtjes die ik heb gehad. Dat vind ik echt heel leuk om te lezen!! Ga daar vooral mee door;).

Nou, toen ik mijn vorige berichtje schreef was ik nog best wel een beetje zenuwachtig voor mijn eerste dagje 'echt' werken. Maar gelukkig viel het heel erg mee. Ik moest me half tien melden bij de conciergedesk en die stuurden mij door naar beneden, daar zit de Housekeeping Office! Eerst kwam ik op de gang Daniella tegen, zij is de HR manager van het hotel en heeft mij aangenomen toen ik solliciteerde. Echt een hele aardige vrouw. Ze zei me dat als er iets is, ik niet moest twijfelen om haar te mailen/ bellen.
Nou, toen ging ik het kantoor binnen. Het zag er niet helemaal uit zoals ik verwachte! Overal staan dozen enzo en het ziet er allemaal een beetje oud uit. Mijn stagebegeleider, Ewa, zat binnen al op mij te wachten. Ewa is de Housekeeping manager van the Grosvenor. Na even een praatje gemaakt te hebben vertelde ze me dat ik haar gewoon de hele dag moest volgen in wat ze deed en dat ze me later op de dag wel wat dingen uit zou leggen.
Elke ochtend is hier om 10 uur een 'morning meeting'. Alle managers van het hotel komen dan samen om bijzonderheden van de vorige dag en aankomende dag door te spreken. Als de general manager in het hotel is, is hij daar ook bij aanwezig. Dus daar gingen Ewa en ik eerst heen. Zo werd ik meteen aan alle managers van het hotel voorgesteld (incl. de general manager)!
Toen we terug kwamen op het kantoor heeft Ewa met me de roosters doorgesproken en hoe de procedure van vrij vragen gaat. Ook heeft ze me uitgelegd hoe de afdeling een beetje werkt.
Ewa werkt samen met Jolanta (ook housekeeping manager). En ik moet hun assisteren in al hun werkzaamheden. Onder Ewa en Jolanta staan 5 housekeepers. Zij werken 'on the floor' en controleren de 'maids' of zij de kamers goed hebben schoongemaakt. Als de kamers goed zijn schoongemaakt geven zij dat door aan ons op kantoor via een walkie talkie, zodat wij in het systeem aan kunnen passen dat de kamers schoon zijn. Dat kan de receptie zien en zij kunnen dan de kamers die geinspecteerd zijn weer aan de gasten die arriveren geven.
Ook komen de klachten en wensen van gasten bij ons binnen. Wij moeten dan zorgen dat deze klachten en wensen verholpen worden. Eigenlijk zorg ik er dus voornamelijk voor dat de receptie, maintenance en housekeeping goed samenwerken.
Ik heb voornamelijk te maken met de 5 housekeepers. Dat zijn hele aardige meiden/ vrouwen. Wel echt iedereen is bijna Pools! En vaak praten ze onderling ook Pools en dan versta ik er dus echt geen klap van. Dat is een raar taaltje hoor!! Maar misschien spreek ik over een half jaartje een aardig woordje Pools.
Die dinsdagmiddag ben ik met een van de housekeepers (Dorina) meegeweest
'on the floor'. Samen hebben we een paar kamers gecontroleerd en als er wat doorgegeven werd via de walkie talkie hebben we dat opgelost. Maar we liepen echt van de 3e etage naar de 6e en dan weer naar 4. Pff, ik was kapot na 2 uurtjes!!
Ewa liet me half vier naar huis gaan omdat ze zelf nog heel druk was en mij dus eigenlijk niks meer uit kon leggen.
Die avond hebben we in het hotel gegeten en daarna zijn Kirsten en ik een stuk gaan lopen. We zijn het hotel uitgelopen en maar gewoon ergens heengelopen! Ik had wel mijn kaart meegenomen, dus na een tijdje gewoon gelopen te hebben, hebben we toch maar eens opgezocht waar we nou eigenlijk waren! Toen zijn we naar Buckingham Palace gelopen en hebben we even naar de wachten gekeken.

Woensdagochtend, tweede dagje! Ewa heeft mij uitgelegd hoe het systeem werkte. Ook mocht ik telefoontjes aannemen en via de walkietalkie praten. Ewa liet me tijdens de morning meeting alleen. Zo moest ik dus alle telefoontjes en walkie talkie berichtjes afhandelen. De rest van de dag bleef dat zo. Het nadeel is alleen dat als er geen berichtjes of telefoontjes zijn, ik dus ook niks te doen heb. Dus dan zit ik een beetje op internet of het interne systeem te verkennen!
's Avonds zijn we weer gaan wandelen naar Buckingham Palace om foto's te maken. Want de fototoestellen waren we dinsdag vergeten haha!

Donderdag en vrijdag was Jolanta ook op kantoor, de andere head housekeeping. Zij is ook aardig, maar van haar krijg ik wel iets minder hoogte. Ze hebben me die dagen minder geleerd, want het was heel druk op kantoor. Dus ik heb een groot gedeelte van de dag niet heel veel te doen gehad. Ewa heeft me wel gezegd dat dat nog verandert, dus dat hoop ik dan maar! Donderdagavond zijn Mascha, Lieke, Kirsten en ik naar de Big Ben en de Houses of Parliament gelopen en hebben we even naar de Theems en de Londen Eye gekeken.

Nou dan lekker weekend! Lieke, Kirsten en ik hadden zaterdag een toeristendagje ingepland. We zijn eerst naar de wisseling van de wacht geweest bij Buckingham Palace en daarna naar Notting Hill. Daar was op Portobello Road ook markt, dus heel leuk om daar overheen te slenteren!
Toen waren we allemaal best wel moe en hebben gewoon gegeten in het hotel. Daarna een filmpje gekeken en toen voorbereiden op een avondje stappen! We gingen namelijk naar de Pacha, waar die avond Gregor Salto kwam draaien! Hele gezellige avond was dat. De Pacha viel me wel tegen qua grootte, maar het was wel heel gezellig. We zijn heerlijk uit ons dak gegaan! Maar pff, die Engelse meiden kleden zich echt wel anders dan wij hier hoor! Hele korte jurkjes en mega hakken eronder.
Ook is het trouwens heel normaal hier om over straat te gaan in een zwarte legging met een kort shirtje erop.. Echt heel apart!

Zondag zijn we (weer) naar de Primark geweest en naar de H&M want ik moest nog een grijs colbertjasje. Ook kon ik het niet laten weer bij de Primark schoenen te kopen:$. Pff, die winkel is niet goed voor mij hoor haha!! Na het shoppen zijn we naar Hyde Park gegaan waar we op ons picknickkleedje lekker zijn gaan zitten kaarten en kletsen! 's Avonds hebben we Notting Hill gekeken. We herkenden heleboel plekjes van de dag ervoor!

Nou, dat was het weekend weer. Ging super snel! Vandaag weer gewoon werken. Het was weer een drukke dag, want het was het eind van een financial period. Dus morgen krijg ik eindelijk wel wat meer uitgelegd!

Tot zover my life in Londen the first week! Het bevalt me hier heel goed! Doordeweeks skype ik veel met pap&mam en vriendinnen, dus tijd om heimwee te hebben heb ik ook niet!
Ik kijk alweer uit naar al jullie berichtjes en ik zal snel weer wat schrijven!

Liefs, Marlous

  • 23 Augustus 2010 - 20:13

    Papa&mama:

    Weer een heel leuk verhaal om te lezen en zeker niet te kort. Wat een belevenissen zeg die eerste week zowel binnen als buiten het hotel. Zo te zien heb je al veel van Londen verkend maar er zal best nog veel meer te zien zijn. Ook de plekjes waar je als toerist niet zo gauw komt. We zijn benieuwd wat we te zien krijgen als jij onze guide bent Tot skypes en liefs

  • 24 Augustus 2010 - 11:47

    Jordy:

    1 aanpassing, ik skype ook met jou!! verder echt een heel leuk stukje! weer een hoop nieuwe leuke dingen gehoord! ben blij dat je het naar je zin hebt, want als papa en mama dat horen is het hier ook een stuk rustiger in huis haha! veel plezier nog! en ik spreek je ongetwijfeld vandeweek! liefs!

  • 24 Augustus 2010 - 14:21

    Stephanie:

    Hey meisje!

    leuk verhaaltje heb je weer geschreven hoor!
    je hebt al heel wat gedan in die eerste week he haha, leuk hoor!
    nou meis ik spreek je wel weer op skype

    xx love u! (L)

  • 25 Augustus 2010 - 04:48

    Marcel Gr. Roessink:

    hoi marlous,

    he, daar ben je? goh, ik dacht die is van aardbodem verdwenen en na paar dagen piekeren ,toch even vragen waar je zou zijn. want normaal loop je elke dag langs ons huis. dan valt het wel op he.
    dus bij voetbal van 1e en savonds bij verjaardag van menno even gevraagd hoe het was aan je ouders en zo kreeg ik deze adres mee en poeh, ik moet wat inhalen om alles te lezen, leuk hoor. we zijn hier trots op je dat je dit doet en ga zo vooral door en dat is ook leuk om te lezen en te weten. we moeten dus nog even wachten voordat je weer langs ons huis loopt, dan is de computer een uitkomst he. 1e heeft 2e bekerwedstrijd gewonnen met 8 - 1 van wwv en jordy deed 2e helft niet mee ,had last van kuit en man of the match was jurriaan wesselink alias lionel messi. met ons gaat hier verder prima en met zwangersschap van femke gaat uitstekend nu iets ruim over de helft. dus wordt uitgerekend op 24 dec , zelf ben ik jarig op 25 dec ,ahum.

    nou marlous ,leuk om te lezen en geniet ervan en werk ze en hou je taai.

    liefs uit beukenlaan 1

  • 25 Augustus 2010 - 07:40

    Kim:

    Hee Marlousje,

    Weer een leuke verhaal om te lezen..
    Ik ben benieuwd naar al je belevenissen :p
    Heel veel succes deze week.. Ik hoor ook vanalles van je moeder haha

    Liefs Kim

  • 25 Augustus 2010 - 16:10

    Minke:

    Weer zo'n leuk verhaal! Wat kan jij veel vertellen in zo'n kort (nouja, kort hihi) stukje! Ik heb ook je foto's op hyves gekeken, ziet er goed uit! Het weer valt gelukkig nog wel mee zag ik al, anders zou je niet in tshirtjes kunnen lopen;)
    Leuk om je gisteren weer even over de telefoon gesproken te hebbben en ik blijf je volgen!!!!! (Dam dam dammmmmm (spannend muziekje) )
    Kuuuss!

  • 25 Augustus 2010 - 16:11

    Minke:

    ps. poep ik ben niet de eerste.

  • 25 Augustus 2010 - 19:47

    Erna En Bart:

    Hallo Marlous

    Ja wij op de computer wie had dat gedacht.
    Wat leuk om jou verhalen te lezen.Fijn dat jij het naar je zin hebt.We bleven natuurlijk wel op de hoogte door jou paps en mams. Maar dit lezen is erg leuk. Houd je haaks en tot horens.
    Groetjes ons

  • 27 Augustus 2010 - 15:30

    Sanne:

    Hoi Marlousje!

    Weer een leuk verhaaltje erop! Zo te zien verveel je je daar niet! Leuk hoor! Heb alle foto''s ook al besnuffelt ziet er allemaal heel leuk uit!
    Hopelijk nog weer even een keertje skypen, heb nu weer wat meer rust met t werk!

    Tot snellie!
    Liefs, en een dikke kus

  • 30 Augustus 2010 - 09:51

    Suus:

    Hey Lousje!
    Zooooo ik denk even kieken hoe het met jou is. kom net terug van vakantie ZONDER INTERNET EN BEREIK haha dus ik heb net heel wat te lezen gehad! Foto's zien er heel leuk uit, zo te zien heb je het wel naar je zin he! Fijn dat de meiden aardig zijn en je kamergenootje! Ik ga je straks even aanmelden via mijn skype, vind het wel leuk om je even weer te spreken! Veel plezier nog1

  • 30 Augustus 2010 - 18:44

    Vincent En Ellen:

    Hoi Marlous,

    We waren zaterdagavond bij je ouders en vonden het fijn om te horen dat het zo goed met je ging maar natuurlijk is het nog leuker om je verhalen met eigen ogen te lezen.
    Hou je goed en heel veel succes.

    Liefs Vincent en Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Marlous goes London!

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

Home sweet home

19 Januari 2011

Just one week left...

01 Januari 2011

HAPPY NEW YEAR!!!!

21 December 2010

Last visits etc.

06 December 2010

AAAAAAAAAANIQUE ft. MAAAAAAAAAAALOUS!!
Marlous

Update april 2014: Vanaf mei zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van mijn backpack trip naar Australie, Nieuw Zeeland en Thailand! Op 14 augustus vertrek ik voor een half jaar naar Londen om stage te gaan lopen in het Grosvenor hotel! Ik hoop dat jullie mij zullen volgen via deze site.

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 19566

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 14 Augustus 2014

Australie-NZ-Azie

14 Augustus 2010 - 27 Januari 2011

Marlous goes London!

Landen bezocht: